234198

تفاهمنامه اجرای عملیات آبرسانی به روستاها و مناطق مسکونی محروم امضا شد

دنیای معدن: نخستین تفاهمنامه مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با مجمع خیرین آبرسان کشور به منظور اجرای عملیات آبرسانی به روستاها و مناطق مسکونی محروم امضا شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز در نشستی با حضور "میثم جعفرزاده" رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو و "علیرضا صمدی" از خیرین مجمع خیرین آبرسان کشور، تفاهمنامهای با هدف تامین بخشی از منابع مورد نیاز به منظور بهبود و ارتقای وضعیت آب شرب روستاها و مناطق مسکونی محروم که فاقد آب پایدار و کیفیت مناسب آشامیدنی هستند به امضا رسید.

IMG-20220608-WA0017

با توجه به اینکه یکی از ماموریتهای اصلی مرکز جهاد آبرسانی، انسجام بخشی در حوزه مجمع خیرین آبرسان است، خوشبختانه این مجمع مدتی قبل با حضور خیرین از جمله آقای مهندس علیرضا صمدی به نمایندگی از گروه ارزش و افرادی نظیر حاج اکبر ابراهیمی ، حاج حمید رضاشاه حسینی  تشکیل و امروز نخستین تفاهمنامه با یکی از خیرین این مجمع امضا شد. همچنین لازم به ذکر است بنای کار مجمع خیرین آبرسان برای انتخاب محل آبرسانی بر عهده هیات مدیره مجمع خیرین آبرسان است که آبرسانی به روستاهای محروم و فاقد آب آشامیدنی انجام خواهد شد.

IMG-20220608-WA0018

جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخصهای دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار شهری جزو اولویتهای وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

IMG-20220608-WA0015

وزارت نیرو درصدد است تا در قالب یک برنامه 3 ساله تا پایان دولت سیزدهم، زمینه رشد 10 درصدی شاخصها را فراهم کرده و جمعیت تحت پوشش آب شرب پایدار بهداشتی را از 80 درصد به بیش از 90 درصد برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید