234233

درخواست طالبان از قطر برای سرمایه‌گذاری در ایجاد سد و استخراج معادن افغانستان

دنیای معدن: معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان در دیدار با مشاور امیر قطر خواستار سرمایه‌گذاری این کشور در بخش ایجاد سد و استخراج معادن افغانستان شد.

به گزارش دنیای معدن، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان در دیدار با «محمد المسند» مشاور امیر قطر و هیئت همراه‌اش اظهارداشت که افغانستان به سوی خودکفایی گام برمی‌دارد و خواستار روابط قوی اقتصادی و سیاسی با همه کشورهای جهان از جمله قطر است.

وی با اظهار اینکه طالبان  تمامی تسهیلات را برای تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم نموده است، از قطر خواست تا در زمینه سد، استخراج معادن و تولید برق در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ، مشاور امیر قطر نیز در این دیدار تاکید کرد که دوحه متعهد است تا در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به حمایت و همکاری با افغانستان ادامه دهد.

بیانیه می‌افزاید، المسند در این دیدار گفت که اکنون امنیت در افغانستان تامین شده، برای مردم زمینه کار فراهم گردیده و زمان آن فرا رسیده که تصویر حقیقی افغانستان به جهان نشان داده شود.

 

پیش از این نیز «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در دیدار با مسئولین تعدادی از ادارات خدمات عمومی و آموزشی قطر از مقامات این کشور خواسته بود تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده، میوه تازه و میوه خشک افغانستان را از طریق کریدور هوایی وارد نموده و در بخش بازاریابی برای آن نیز همکاری کنند.

انتهای پیام/.

 

دیدگاهتان را بنویسید