233824

تحقق ۸۴ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان همدان

دنیای معدن: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از وصول ۸۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن خبر داد

به گزارش دنیای معدن؛ احمد شانیان افزود: این مبلغ، سهم دولت از معادن استان همدان است که در سال گذشته وصول و به حساب خزانه کشور واریز شده است.

این مقدار حقوق دولتی در سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشت به طوریکه در سال ۹۹ مبلغ وصول شده ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت:پیگیری های مستمر موجب شده تا مطالبات ما از معادن وصول شود، اما بازگشت سهم استان همدان از این مقدار نیازمند پیگیری جدی است که در دستور کار قرار دارد.

همچنین در حوزه فرآوری سنگ های معدنی طرحهای مهمی در حال اجراست که در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان همدان بسیار اثرگذار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در زمینه رشد و توسعه صنایع فرآوری معدن افزود: از ۳۰۰ معدن استان سنگ های متنوع و ارزشمندی استخراج می شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می شد.

به گفته او ۸۰ درصد معادن استان مجهز به واحد فرآوری اولیه هستند و به معادنی که نیاز به فرآوری داشته باشند مجوز های لازم داده می شود.

احمد شانیان با اشاره به توسعه صنایع معدنی فروسیلیس، استحصال منیزیم از دولومیت، کنستانتره آهن و گندله سازی گفت: با راه اندازی این صنایع استان به دنبال ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی معادن است.

در بخش معدن استان همدان۲ هزار و ۴۶۲ نفر مشغول به کار هستند که برخی از معادن استان به دلیل معارضان محلی با موانع و مشکلاتی مواجه هستند و نیازمند مشارکت و تعامل بیشتر مردم هستند تا بتوانند به اشتغال و تولید خود ادامه دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرکرد: براساس مصوبه شورای عالی معادن در صورت بی رقبتی بهره برداران برای فعالسازی معادنی که در اختیار دارند، از آن ها سلب اختیار شده و به متقاضیان جدید واجد شرایط واگذار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید