233795

انتقاد نماینده مجلس نسبت به تاخیر در موضوع افزایش حقوق بازنشستگان

دنیای معدن- عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هرچه سریع‌تر باید در هیئت دولت تصویب شود و از دولت سیزدهم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم.

به گزارش دنیای معدن، فاطمه محمدبیگی در قزوین با تأکید بر لزوم حمایت جدی دولت از اقشار کارگری و بازنشستگان اظهار داشت: عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیئت دولت و بلاتکلیفی این موضوع مدت‌هاست که موجب دغدغه این قشر و تجمع اعتراض‌آمیز این عزیزان شده است.

وی اضافه کرد: این بلاتکلیفی در حالی است که این موضوع در شورای عالی کار و طبق مواد 96 و 111 سازمان تامین اجتماعی به تصویب مدیرعامل و هئیت مدیره این سازمان رسیده و به هیئت دولت هم ارسال شده است.

محمدبیگی ادامه داد: به همین جهت از دولت محترم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم تا بعد از تصویب در هیئت دولت هر چه زودتر جهت اجرا به وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی ابلاغ و خبر خوش آن موجب دلگرمی حدود 4 میلیون مستمری بگیر و بازنشسته این سازمان شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین تأکیدات رئیس جمهور محترم جمهور در دولت سیزدهم توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه است، گفت: بنابراین با توجه به فرآیند مردمی‌سازی یارانه و حذف ارز 4200 تومانی این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا فشار مالی ایجاد شده در جراحی بزرگ اقتصادی کمتر اقشار ضعیف و متوسط جامعه به ویژه کارگران و بازنشستگان را آزار دهد.

محمدبیگی با اشاره به تأکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب برای ارتقای معیشت، افزایش مستمری‌ها و همچنین ایجاد رفاه مطلوب برای اقشار مختلف مردم افزود: در دیدار اخیر معظم له با جمعی از کارگران و بازنشستگان به مناسبت روز کارگر هم ایشان از به حق بودن برخی از این مطالبات گفتند و این موضوع دغدغه ما در مجلس هم به شمار می‌رود.

وی افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید را از جمله قوانین مجلس یازدهم برشمرد و ادامه داد: در مجلس یازدهم این مطالبه مهم قشر بازنشستگان را به صورت ویژه پیگیر هستیم و از دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اجرای هر چه زودتر حقوق قانونی آنها را مطالبه داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید