233545

بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه مواد معدنی کشور فعال است

دنیای معدن - دستیار معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حوزه فناوری و نوآوری معدن گفت: بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در این حوزه در کشور فعال است در حالی که فقط ۲۰ مورد از این شرکت ها در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی در کرمان شرکت کردند.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا شاهوردی شامگاه پنجشنبه در آئین آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی در محل نمایشگاه دائمی جنوب شرق کشور (مرنا) افزود: امسال تأکید معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای اتصال زیست بوم دانش بنیان کشور به شرکت های بزرگ است و تاکید می کند تا زمانی که اتفاقات حوزه دانش بنیان به شرکت های بزرگ اتصال نیابد شاهد اثرات اقتصادی بر سفره های مردم نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: برای مردمی که در شرایط سخت مشکلات را تحمل می کنند باید بهره وری را افزایش داد تا مشکلات معیشتی و اقتصادی آن ها را بتوان اصلاح کرد.

شاهوردی بیان کرد: حوزه فعالیت های دانش بنیان نیز به کسب بیشترین منفعت کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه عرصه توسعه معادن استان کرمان به دهه ۷۰ بر می گردد تصریح کرد: در سال جاری این اتصال زیست بومی باید اتفاق بیفتد و این امکان پذیر نیست مگر با تمرکز بر شرکت های بزرگ آن هم شرکت های بزرگ معدنی.

شاهوردی گفت: در شرایط پیچیده اقتصادی کشور؛ شرکت هایی مانند شرکت های معدنی و پتروشیمی می توانند وظیفه استقامت در شرایط سخت کشور را بر عهده بگیرند.

وی خاطزنشان کرد: شرکت های دانش بنیان در استان کرمان در موقعیت بالایی در سطح ملی قرار ندارند.

شاهوردی پیشنهاد کرد: در حوزه اتصال زیست بوم دانش بنیان به شرکت های بزرگ استان کرمان باید تصمیم صحیح گرفته شود، تا در این زمینه شرکت های دانش بنیان استان کرمان، به عنوان صنایع دانش بنیان پیشران مقام اوّل را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر شرکت مس با تمام ظرفیت خود وارد این عرصه شود به عنوان یک ابَرپیشران می تواند نقش خود را در توسعه و تولید دانش بنیان کشور ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این آئین اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ها، ارتباطی بین واحدهای تولیدی و شرکت های فناور ایجاد می کند.

حسین محرابی افزود: کرمان به بهشت معادن ایران معروف است و ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزش افزوده واقعی محصولات در این استان را از بخش معادن داریم که نقش شرکت های دانش بنیان باید در حوزه ارزش افزوده باید برجسته باشد.

محرابی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان بزرگ پیشانی نوآوری هستند و در شرکت مس افق چشم انداز روشنی وجود دارد در این حوزه در زمینه فرآوری و افزایش ارزش افزوده باید کار زیادی انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید