232264

۳۳ گواهی کشف مواد معدنی در خراسان جنوبی صادر شد

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۳۳ گواهی کشف مواد معدنی در سال ۱۴۰۰ با مساحت ۴۹۵ هکتار و ذخیره ۲۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تن در این استان صادر شد.

به گزارش دنیای معدن، عباس جرجانی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: اکثر این مواد معدنی مربوط به شهرستان طبس و در زمینه معادن بنتونیت، مرمریت، زغال سنگ، خاک صنعتی، تراورتن، سیلیس، خاک نسوز و کرومیت کشف شده است.

وی هزینه اکتشافات معدنی استان را ۱۹۴ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اکتشاف معدنی توسط شرکت های بخش دولتی و خصوصی انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از راه اندازی ۳۶ معدن جدید در استان نیز خبر داد و افزود: از این تعداد ۹ معدن بنتونیت، ۶ معدن خاک صنعتی، چهار معدن مگنتیت و سه معدن مس بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین پارسال ۲ معدن گانیت، ۲ معدن هماتیت و زغال سنگ، فوزالان، سنگ چینی، طلا، کائولن، کرومیت، گل سفید، مرمریت، منیزیت هر کدام یک معدن در استان راه اندازی شد.

جرجانی گفت: از این تعداد بیشترین معادن در طبس با ۱۱ معدن، سربیشه و نهبندان هر کدام پنج معدن بوده است.

وی مجموع ذخایر این معادن را ۲۶ میلیون و ۸۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این معادن سالانه ۶۱۷ هزار تن ماده معدنی استخراج می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: مساحت معادن جدید راه اندازی شده ۳۷۲ کیلومتر مربع است که در این معادن ۱۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

در حال حاضر ۷۰۶ معدن با ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۹۰۰ تن، استخراج اسمی ۲۳ میلیون تن و اشتغال ۱۸ هزار نفر در خراسان جنوبی فعال است.

زغال سنگ، منیزیت، خاک های صنعتی، سنگ های تزیینی، بنتونیت، کرومیت، سنگ آهن، دولومیت، آندالوزیت، مرمریت، بازالت، طلا، مس، سیلیس، فلورین، پتاس و سرب و روی از مهمترین مواد معدنی در استان کویری خراسان جنوبی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید