231522

اولویت اشتغال در معادن فعال راین برای جوانان این بخش است

دنیای معدن- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت گفت: گازرسانی به روستاهای باقی مانده بخش راین در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید و کار گازرسانی به روستاهای باقی مانده در جنوب راین در حال نهایی شدن است و تا پایان شهریور سال جاری این مناطق از گاز برخوردار می شوند.

به گزارش دنیای معدن، دکتر محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از روستاهای بخش راین با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر راین افزود: موضوعات مربوط به اشتغال جوانان به عنوان یکی از مهمترین اولویت های کاری ما مورد پیگیری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی که در بخش معادن در راین شکل گرفته و ایجاد شده و حضور سرمایه گذاران برای بهره برداری و کار صنعتی تولیدی در این منطقه ظرفیت خوبی برای اشتغال جوانان ایجاد کرده است.

پورابراهیمی به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش سنگ آهن در شمال راین اشاره و تصریح کرد: با توافقاتی که سال گذشته با سرمایه گذار و مدیران بخش صنعت و معدن استان کرمان با حضور مسولان انجام شد جمع بندی بر این شد اولویت اشتغال در ارتباط با راین برای معادنی که فعال است حداقل معادل ۵۰ درصد متعلق به جوانان راینی است و این مهم به عنوان یک صورت جلسه در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به مصوبه عدم خروج مواد خام معدنی و ایجاد کارخانه فراوری در خود بخش راین افزود:

با توافقات صورت گرفته با تشکیل کارگروه با مسولیت بخشدار در راین با هماهنگی شوراهایی که در منطقه معادن درگیر هستند پیگیر مصوباتی باشند که در ارتباط با این موضوع باید انجام شود لذا در این بخش ظرفیت مناسبی جهت اشتغال معادن فراهم شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص گردشگری هم همانطور که در ارگ راین مشخص است خوشبختانه آمار ارقام ارائه شده در زمینه حضور گردشگران هم در ارگ و آبشار راین قابل توجه است.

وی به حضور بیش از ۶ هزار گردشگر در ایام نوروز در ارگ راین اشاره کرد و افزود: این امر قابل توجه ثبت شده است که باعث رونق صنعت گردشگری در این منطقه است

پورابراهیمی تاکید کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر نیز طی نوروز سال جاری تاکنون از آبشار راین بازدید کرده اند و این بیانگر این مهم است که راین ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری دارد و با فرونشستن شرایط کرونایی کشور و عادی شدن در ماه های آینده باید به ظرفیت اقتصادی گردشگری راین برگردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه اتفاق خوبی طی سال گذشته با پیگیری های انجام شده در راین رخ داد و راین به عنوان شهر ملی چاقو در کشور ثبت شد که باعث افتخار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به بازدید از غرفه های چاقو سازی در راین اشاره کرد و گفت: آمار و ارقام بسیار خوبی از مراجعات بازدیدهای مردمی در این غرفه ها و کسب و کارهای اقتصادی مطرح شد که باعث خرسندی است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ مسیر حرکت در بخش اقتصاد راین با قوت و قدرت در سال جاری پیگیری خواهد شد.

پورابراهیمی افزود: خوشبختانه اتفاقات خوبی در بخش های مربوط به شهرداری و شورای شهر و مسائل مربوط به خدمات شهری رخ داده و در این راستا ورودی شهر در حال ساماندهی و طرح کمربندی شهر راین در حال انجام است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجموع این اقدامات در کنار زیرساخت ها در زمینه اینترنت پرسرعت، خدمات آموزشی و زیرساخت های جاده ای و حمل و نقل که در حال تکمیل است.

وی گفت: گازرسانی به روستاهای باقی مانده بخش راین در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید و کار گازرسانی به روستاهای باقی مانده در جنوب راین در حال نهایی شدن است و تا پایان شهریور سال جاری این مناطق از نعمت گاز برخوردار می شوند

پورابراهیمی تصریح کرد: امیدواریم سال جاری اتفاقات مثبتی را در توسعه زیرساخت و توسعه اقتصادی راین شاهد باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید