231151

وجود ۲۲۰ معدن غیرفعال در خراسان جنوبی

دنیای معدن: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۱۲ معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ معدن غیرفعال هستند.

به گزارش دنیای معدن، حجت ایمان طلب، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: امنیت معادن در استان دغدغه ما و اداره کار است.

وی با بیان اینکه امنیت در معادن ذغال سنگ به جد انجام می شود، تصریح کرد: برخی از معادن دوره ای رصد شده و در وضعیت امنیت معادن استان مشکلی نداریم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در معادن زیرزمینی کمیته ایمنی ایجاد شده و در این کمیته امور ایمنی را به معدن کار گوش زد کرده تا کمترین صدمات جانی را داشته باشیم.

ایمان طلب با بیان اینکه بیمه و قرارداد همه تأمین شده است، افزود: بیمه کامل پرداخت و قرارداد کاری نیز وجود دارد و در این زمینه ها مشکلی نداریم.

وی وضعیت رفاهی کارگران را خوب دانست و اضافه کرد: امکانات کارگران هر معدن شرایط خود را دارد و تمام وسایل و ضروریات لازم از طریق کارفرما انجام می گیرد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به جلسه ای که امروز برگزار شد، گفت: در این جلسه معوقات بررسی و معوقات کارگری زیادی نداشتیم و این میزان در حد یک تا دو ماه بوده است.

ایمان طلب با بیان اینکه سازمان صنعت و معدن در حوزه تسهیلات دخالتی ندارد، متذکر شد: این سازمان مباحث معدن کاری را رصد می کند.

وی با اشاره به شرایط کرونا که کارگران در اتاق ۲۰ متری استراحت می کنند، تصریح کرد: شرایط کارگری را به سرعت نمی توان تغییر داد و در این شرایط شیفت ها را تغییر دادیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه برای رساندن برق به معادن دولت باید هزینه زیادی را متحمل شود، یادآور شد: فاصله یک معدن تا معدن دیگر شاید ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر بوده و این موضوع هزینه زیادی را می طلبد.

ایمان طلب با بیان اینکه اولویت برق رسانی در کلنی های معدن است، ادامه داد: در منطقه شاهکوه که دارای معادن گرانیت بوده انتقال برق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه انتقال برق به منطقه پرورده طبس که کلنی معادن ذغال سنگ بوده در حال انجام است، افزود: همچنین برق رسانی به غنی آباد بشرویه نیز پیش بینی شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: در چند سال اخیر تسهیلات خوبی با ضمانت صندوق فعالیت های معدنی داده شده است.

ایمان طلب با بیان اینکه برخی از معادن توسط سازمان صنعت و معدن برق رسانی می شود، گفت: در برخی از موارد ظرفیت برق استان و برق منطقه جوابگو نیست که باید برگشته و از پست های دورتر استفاده کنیم که این امر هزینه های زیادی را می طلبد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱۲ معدن در استان داریم، تصریح کرد: از این تعداد اکنون ۲۲۰ معدن غیرفعال هستند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش می کنیم معادن غیرفعال را فعال سازیم، یادآور شد: بیشتر معادن غیرفعال خودشان فعال شدند و برخی با مزایده فعالیت خود را آغاز می کنند.

ایمان طلب با بیان اینکه تعداد معادن حوزه مزایده ای استان ۴۶ معدن است، ادامه داد: تعداد ۴۵ معدن در مزایده بعدی انجام می گیرد و در این مزایده مناطق اکتشافی هم داریم که در همه استان پراکنده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید