227622

فارس از منافع معادن غنی خود محروم است/بحران آب در فارس

دنیای معدن - استاندار فارس گفت: فارس از منافع معدن غنی خود محروم است ۱۵ درصد حق مالکیت معادن که باید به استان ها برگردد، در مرکز می ماند و مسئولیت های اجتماعی مرتبط با معادن هم اجرا نمی شود

به گزارش دنیای معدن، محمدهادی ایمانیه عصر پنج شنبه در دیدار با مردم نی ریز، گفت: فارس با وجود این ظرفیت ها و با وجود اینکه استان برخوردار تلقی شده، اما بسیاری از محرومیت ها نیز در این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: بزرگترین بحران ما آب است و ۱۰ سال خشکسالی در کنار مصرف بی رویه، چاه های غیرمجاز و سدهایی که احداث شده، اما شبکه های پایین دستی لحاظ نشده، هدر رفت آب در کانال ها و رودخانه ها و بیرون رفت آب از استان به طرف دیگر استان ها همه دست به دست هم داده سبب مشکلات بسیاری در استان و به ویژه شرق استان شده است.

ایمانیه همچنین با اشاره به اینکه تدابیری که مجلس در نظر گرفته مایه خوشحالی و خرسندی است، افزود: تحولات جدی در بودجه ۱۴۰۱ در حال وقوع است که اگر به این ماجرای آب در کل استان توجه ویژه شود ما آینده بهتری خواهیم داشت.

او با بیان اینکه معادن غنی فارس از منافعش محروم است، افزود: ۱۵ درصد حق مالکیت معادن که باید به استان ها برگردد در مرکز می ماند و مسئولیت های اجتماعی مرتبط با معادن هم اجرا نمی شود.

استاندار فارس تاکید کرد: اجرای مسئولیت های اجتماعی معادن، حق مالکیت و دیگر امور معادن اگر انجام شود منافعش به همه استان می رسد به ویژه در شهرستان هایی که معادن بیشتری دارند.

ایمانیه با بیان اینکه اگر قرار است که سلامت ۸ دهک این کشور تامین شود راهی جز حمایت از بیمارستان های دولتی و دانشگاهی نیست، عنوان کرد: مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم، اما آن ها مورد استفاده ۱۰ درصد مردم است علاوه بر آن در شهرستان های ما بیمارستان خصوصی وجود ندارد فقط در مرکز استان است بنابراین باید بیمارستان های دولتی مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

او با بیان اینکه شرط ماندگاری متخصصان در شهرستان ها این است که از آن ها حمایت شود، گفت: درباره بیمارستان نی ریز اقداماتی انجام شده و امیدواریم با کمک ستاد اجرایی و پیگیری نمایندگان در همین امسال افتتاح شود.

استاندار فارس با بیان اینکه راه آهن بسیار به توسعه استان کمک می کند، گفت: تکمیل راه آهن شیراز _ گل گهر یکی دیگر از خواسته های مردم این منطقه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: فارس با وجود این ظرفیت ها و با وجود اینکه استان برخوردار تلقی شده، اما بسیاری از محرومیت ها نیز در این استان وجود دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید