227427

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

یک هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.

به گزارش دنیای معدن، «سعید جعفری کرهرودی» روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: ۱۸ پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی ۹هزار و ۱۰۸ و ۵۳۷ هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: ۳۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند ۹۴ فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۱۲ پروانه اکتشاف و ۱۳ گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اظهار داشت: بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت این سازمان در دستور کار قرار دارد.

جعفری بیان کرد: ۲۶۷ پروانه اکتشاف و ۲۴۹ گواهی کشف با میزان سرمایه گذاری بیش از هفت هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال تا کنون در این استان صادر شده و چهار هزار و ۶۵۴ نفر نیز در این حوزه اشتغال دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۶۴۴ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید