227114

معاون اداره کل صمت استان مرکزی خبر داد؛

رشد ۴۰ درصدی حقوق دولتی حاصل از استخراج معادن استان مرکزی

دنیای معدن: معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صمت استان مرکزی گفت:حقوق دولتی حاصل از استخراج معادن استان مرکزی در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش دنیای معدن، رضا اشتری اظهار کرد: تا پایان آذرماه سال جاری ۵۷۲ جواز تأسیس با سرمایه گذاری ۳۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی صادر شده است که از لحاظ سرمایه گذاری رشد ۳۰۰ درصدی و از لحاظ اشتغالزایی رشد ۵۵ درصدی داشتیم.

وی افزود: در ارتباط با پروانه بهره برداری امسال ۲۵۸ پروانه با سرمایه گذاری ۴۴ هزار و۹۳۶ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۳ هزار و ۴۰۰ نفر صادر شده است که از لحاظ تعداد ۱۳ درصد، سرمایه گذاری ۱۰۷ درصد و از لحاظ اشتغالزایی ۲۰ درصد رشد را نشان می دهد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: تعداد جواز تأسیس های موجود در استان مرکزی تا پایان آبان ۲ هزار و ۸۰ جواز با سرمایه گذاری ۵۹۰ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال و با اشتغالزایی پیش بینی شده ۶۶ هزار و ۲۴۶ نفر است و ۹۶۰ طرح در حال احداث داریم با سرمایه گذاری ۲۹۰ هزار و۵۳۰ میلیارد ریال که اشتغال زایی آن ۳۲ هزار و۸۹۰ نفر است.

اشتری گفت: عمده مجوزهای صادر شده در حوزه مواد فلزی، شیمایی، کانی، صنایع غذایی، خانگی و لوازم بهداشتی و آرایشی است و اخذ مجوز در حوزه صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: ۵۳۲ طرح با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد با سرمایه گذاری ۱۳۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۹ هزار و۵۵۰ نفر داریم که ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری می رسند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: تعداد پروانه های موجود در استان ۲ هزار و ۶۷۴ با سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال است و ۱۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در استان مرکزی در این حوزه فعال هستند.

رشد ۴۰ درصدی حقوق دولتی حاصل از استخراج معادن استان مرکزی

اشتری گفت: حقوق دولتی حاصل از استخراج معادن در ۸ ماهه امسال در استان مرکزی ۱۲۵ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۴۱ پروانه بهره برداری، ۶۷ پروانه اکتشاف و ۲۴۹ گواهی کشف داریم با سرمایه گذاری ۷ هزار ۳۰۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ایجاد شده در حوزه معدن ۴ هزار و ۶۵۶ نفر است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: بیش از ۳۶ نوع مواد معدنی در استان مرکزی موجود است که شامل ۱۰۰ فقره سنگ تراورتن و ۹۸ فقره سنگ لاشه که در مصالح ساختمانی کاربرد دارد. عمده معادن استان در شهرستان های محلات، ساوه، اراک و دلیجان است.

رشد ۵۹۰ درصدی صادرات در ۸ ماهه امسال

اشتری در خصوص صادرات استان مرکزی در ۸ ماهه امسال گفت: صادرات استان مرکزی در ۸ ماهه امسال ۸۲۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد رشد داشته است. واردات نیز ۳۰۸ میلیون دلار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ رشد داشته است هم اکنون محصولات استان به ۶۰ کشور از جمله صادر می شود.

وی افزود: همچنین در حال حاضر اصناف ۶۲ هزار واحد صنفی در استان با اشتغالزایی ۱۵۵ هزار نفر اشتغالزایی فعال هستند عمدتاً اشتغالزایی در بخش خدمات نسبت به صنعت بیشتر است.مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید