227250

پیش بینی صنعت فولاد هند در سال 2022

دنیای معدن -خبرگزاری Press Trust of India) PTI): فاگان سینگ کولاسته، وزیر ایالتی، دولت هند اظهار داشت که با ادامه رشد تولید فولاد در این کشور، تمرکز بر یافتن بازارهای جدید کماکان ادامه خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، طبق سیاست ملی فولاد هند در سال 2017، دولت هدفی را برای افزایش تولید فولاد خام این کشور به 300 میلیون تن (MT) تا سال 2030 تعیین کرده است. این سیاست همچنین به دنبال افزایش سرانه مصرف داخلی فولاد به سطح 160 کیلوگرم تا سال 2030 است.

کولاسته در مصاحبه با PTI گفت: سرانه مصرف فولاد در هند در حال حاضر حدود 72.3 کیلوگرم است، در حالی که ظرفیت آن 143.9 میلیون تن در سال می باشد و تمرکز بر افزایش تولید فولاد ویژه نیز خواهد بود. به گفته وزیر، بخش فولاد هند پر از فرصت است و این کشور باید به دنبال کسب جایگاه شماره یک در تولید فولاد با کیفیت باشد.

این وزارتخانه قبلاً به شرکت های بخش دولتی (PSUs) و بازیگران خصوصی دستور داده است تا اقداماتی را برای کاهش واردات فولاد ویژه انجام دهند.

وزیر گفت: در سال 2021، ما تفاهم نامه ای با روسیه برای تنوع بخشیدن به عرضه زغال کک شو امضا کردیم و مذاکرات با مغولستان نیز در حال پیشرفت است.

انجمن فولاد هند (ISA) پیش بینی می کند که تقاضای فولاد نهایی در هند حدود 16.7 درصد افزایش یابد و تا پایان سال 2021 به حدود 104 میلیون تن برسد و تا پایان سال آینده نیز به 111 میلیون تن افزایش یابد.

الوک ساهای، دبیر کل ISA خاطرنشان کرد که تولید فولاد خام در دوره ژانویه تا نوامبر 2021 بالغ بر 104.91 میلیون تن و تولید و مصرف فولاد نهایی به ترتیب 97.882 و 93.057 میلیون تن بوده است. ما انتظار داریم حدود 124 تا 125 میلیون تن فولاد خام در هند تولید شود.

در بیانیه ای، شرکت دولتی (SAIL) Steel Authority of India Limited گفت که سال 2021 یک سال چالش برانگیز برای این شرکت و کل صنعت فولاد هند بود. این شرکت افزود: ما در سال آینده روی بهره‌وری عملیاتی، ابتکارات دیجیتال، بهبود عملیات استخراج معدن، حفظ وضعیت به عنوان تامین کننده ترجیحی فولاد و دیگر موارد تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل شرکت تاتا استیل تی وی نارندران می گوید که در چند ماه ابتدایی امسال جهان و هند با بهبود اقتصادی سریع از بحران کووید بیرون آمدند، که این امر با تمرکز هماهنگ بر واکسیناسیون، فشار نقدینگی توسط بانک‌های مرکزی، حمایت از سیاست سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌ها محقق گردید.

وی در ادامه افزود: ما نسبت به سال 2022 خوشبین هستیم و معتقدیم که روند صعودی قوی کنونی برای افق طولانی‌تری استمرار خواهد یافت.

در زمینه کسب و کار، نارندران گفت: ما انتظار داریم تمرکز مداوم برروی افزایش سهولت انجام فعالیت ها و همچنین کاهش هزینه های کلی کسب و کار باشد. همچنین ما مشتاقانه منتظر اقدامات سیاسی برای ترویج استفاده از محصولات جانبی صنعت فولاد مانند سرباره فولاد، اجرای شاخص ملی معدن و اصلاح فرآیند مزایده معادن هستیم.

مدیر مالی و مدیر عامل شرکت جیندال JSW Steel در بیانیه ای مشترک بر اهمیت زیرساخت ها و خط‌ لوله زیرساخت ملی (NIP) این کشور تأکید کردند که تقاضای زیادی برای فولاد ایجاد می کند. آنها افزودند با نوع سیاست هایی که توسط دولت هند دنبال می شود، بدون شک صنعت فولاد هند تا قبل از سال 2030 به یک تولیدکننده 300 میلیون تنی تبدیل خواهد شد.

همچنین V R Sharma مدیر عامل شرکتJindal Steel and Power ، گفت که در سال 2022، صنعت فولاد نقش خود را در توسعه ملی، ایجاد اشتغال و مشارکت معنادار در تحولات اقتصادی ادامه خواهد داد. وی افزود ما می خواهیم تولید خود را در طول سال 2022 افزایش دهیم که دسترسی فولاد در بازار داخلی را افزایش خواهد داد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید