226462

وزیر اقتصاد: معادن برای روستاها مشکل ایجاد نکنند/ سرانه پزشک در بهاباد قابل قبول نیست

دنیای معدن: وزیر اقتصاد با بیان اینکه معادن جدید با حساسیت و وسواس پیگیری می شوند گفت: معادن نباید مشکلات کشاورزی برای روستاهای منطقه، هویت اصیل و سنتی مناطق ایجاد نکنند.

به گزارش دنیای معدن، احسان خاندوزی در حاشیه سفر به شهرستان بهاباد در گفت وگویی در خصوص شهرستان کمتر برخوردار بهاباد اظهار داشت: متأسفانه نام شهرستان بهاباد استان یزد در بین 31 منطقه محروم کشور به چشم می خورد که در خور شأن مردم در شهرستان بهاباد نیست.

وی گفت: مشکلات و نکات این شهرستان را از زبان نمایندگان اقشار مختلف مردم با حضور مسئولان در این شهرستان شنیدم که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پنج مورد از موضوعات اصلی در شورای اداری برای این شهرستان به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اولین مسئله مشکل کم آبی در منطقه است، آب این منطقه توسط شرکت های معدنی مصرف می شود که برای حل این مشکل و تسهیل انتقال پروژه آب از اردکان باید مسئله مهم آب را برطرف کرد تا بخشی از کشاورزی و مشکلات مردم حل شود.

خاندوزی تصریح کرد: در خصوص برخی مشکلات که معادن جدید برای مردم منطقه ایجاد کردند حتما پیگیری می کنیم تا استاندار محترم یزد در یک کارگروه ویژه ای با وسواس و حساسیت مسئله معادن جدید را در منطقه بررسی کنند.

وی گفت: این معادن نباید مشکلات کشاورزی روستاهای منطقه، هویت اصیل و سنتی منطقه ایجاد نکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی: طرح های راه سازی استان یزد 2000 میلیارد اعتبار نیاز داردمعاون رئیس جمهور: از زنان آسیب دیده در زمینه های مختلف حمایت می کنیم آمادگی بخش خصوصی گلستان برای سرمایه گذاری در شیرین سازی آب دریاسخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس: فعالیت معادن نباید منافع مردم و محیط زیست را تهدید کند

وزیر اقتصاد اظهار داشت: با اشاره ه مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان این منطقه وجود داشت گفت: اساسا وضعیت بیمارستان و سرآنه پزشک و متخصص برای این منطقه به هیچ وجه قابل قبول نیست که باید چاره جدی اندیشیده شود.

خاندوزی در خصوص راه مواصلاتی بافق به بهاباد و مسیر دوم به سمت شرق به سمت مرز گفت: بازگشایی این مسیر سبب گره گشایی مواصلاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای تاریخی، فرهنگی مردم ولایت مدار منطقه باید اولویت های پروژه این منطقه به عنوان دستور کار آینده دولت و پیشنهادات لحاظ شود تا در سال های آینده چهره کم برخورداری و محرومیت را شاهد نباشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید