225517

استاندار اردبیل خبر داد؛

احداث کارخانه فرآوری معادن آهن در خلخال

دنیای معدن: استاندار اردبیل از احداث کارخانه فرآوری معادن آهن خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس زمانی در خلخال اتفاق خواهد افتاد که رونق اقتصادی را در منطقه شاهد باشیم.

به گزارش دنیای معدن، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان خلخال در دیدار عمومی با مردم این شهرستان اظهار کرد: اگر اقتصاد منطقه حل نشود مشکل اشتغال جوانان نیز حل نخواهد شد و بی شک مهاجرت معکوس زمانی در خلخال اتفاق خواهد افتاد که با راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در شهرستان باشیم.

وی رونق اقتصاد خلخال را مشروط به تقویت زیرساخت ها دانست و اضافه کرد: یکی از زیرساخت هایی که به شدت نیازمند تقویت و پربارسازی بوده توسعه زیرساخت های جاده ای و راه است که راه کلور-درام از جمله پروژه های عمرانی اولویت دار در منطقه است.

استاندار اردبیل اهمیت معادن خلخال را خاطرنشان کرد و گفت: معادن این شهرستان از ظرفیت های بالایی برخوردار است که دنباله تقویت اقتصاد منطقه با بهره گیری از ظرفیت معادن قراردادی با شرکت های بزرگ انعقاد کرده ایم تا کارخانه فرآوری معادن فلزی و آهن در خلخال راه اندازی شود.

عاملی پرهیز از خام فروشی مواد معدنی در خلخال را ضروری عنوان و تصریح کرد: با فرآوری مواد معدنی پتانسیل دار در خلخال می توان جهش اقتصادی پایدار را در این شهرستان شاهد بود.

وی همچنین یادآور شد: ظرفیت گردشگری منطقه خلخال و جنوب استان اردبیل بسیار بالاست و باید توجه ویژه ای به توسعه اقتصاد به تناسب این محورها شود که با رونق این حوزه و ورود گردشگران به شهرها اقتصاد خانواده ها نیز دگرگون خواهد شد.

این مسئول تعیین تکلیف کارخانه سیمان خلخال را جز اولویت های پیگیری استانداری اردبیل عنوان کرد و افزود: توسعه گلخانه های موجود در این منطقه می تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و سبب ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار باشد.

عاملی همچنین از پیگیری پروژه های محرومیت زدایی در منطقه خبر داد و گفت: پیگیر اجرای طرح های شستا هستیم چرا که این طرح ها باید در این شهرستان عملیاتی شود و به تمامی مسئولین استان توصیه کرده ام برای توسعه بخش های مختلف در شهرستان خلخال و دیگر شهرستان ها برنامه مدون عملیاتی داشته باشد.

به گفته وی شهرستان خلخال در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ای برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید