226445

USA Rare Earth نزدیک به نیمی از مواد معدنی حیاتی موجود در فهرست سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) را تولید خواهد کرد

دنیای معدن -وبسایت MINING.COM: شرکت USA Rare Earth اعلام کرد که قصد دارد نزدیک به نیمی از مواد معدنی حیاتی موجود در فهرست به روز شده مواد خام سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) که برای امنیت ملی و اقتصاداین کشور حیاتی است را تولید کند.

به گزارش دنیای معدن، این شرکت مستقر در تگزاس در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که همراه با شریک خود شرکت Texas Mineral Resources، متعهد به توسعه پروژه خاک‌های نادر سنگین Round Top ، شامل لیتیوم و مواد معدنی حیاتی در شهرستان Hudspeth است، که آن را به یک دارایی استراتژیک ملی برای اقتصاد ایالات متحده تبدیل می‌کند.

تایر اسمیت، مدیر USA Rare Earth در این گزارش رسانه ای گفت: این شرکت تقریباً نیمی از مواد معدنی حیاتی شناسایی شده توسط USGS، از جمله گالیوم را که در صدر فهرست جدید مواد معدنی حیاتی قرار دارد، وارد چرخه تولید داخلی خواهد کرد.

گالیوم یک ماده حیاتی مورد استفاده در تراشه های نیمه هادی است که در حال حاضر هیچ تولیدکننده ای در ایالات متحده برای آن وجود ندارد. سازمان زمین شناسی ایالات متحده علاوه بر گالیوم ، بررسی 16 عنصر نادر خاکی از جمله نئودیمیوم، دیسپروزیوم، پراسئودیمیوم و تربیوم را حیاتی ارزیابی کرده است.

با نرخ تولید اولیه برنامه ریزی شده پروژه Round Top که باید در سال 2023 عملیاتی شود ، این معدن دارای منابع شناسایی شده کافی برای فعالیت بیش از 100 سال است.

نرخ استخراج این معدن 20 هزار تن در روز تخمین زده شده است و انتظار می رود مراحل فرآوری تمامی مواد معدنی در محل انجام شود. پیش‌بینی می‌شود که تولید REO به طور متوسط 2313 تن در سال باشد که شامل تقریباً 180 تن نئودیمیوم و 67 تن در سال پرازئودیمیوم است.

اسمیت گفت: خاک نادر ایالات متحده (USA Rate Earth) در حال توسعه یک زنجیره تامین کاملاً بومی از معدن تا مصرف نهایی است، در حالی که لیتیوم تولید شده در Round Top نیز از صنعت خودروهای برقی باتری‌دار پشتیبانی می‌کند.

مگنت های نادر خاکی در صنایع دفاعی، پزشکی، انرژی های سبز و تولید وسایل نقلیه الکتریکی ضروری هستند. در حال حاضر، شرکت های آمریکایی اکثریت قریب به اتفاق عناصر نادر خاکی و مگنت های خود را از چین وارد می کنند.

معدن Mountain Pass در کالیفرنیا، که توسط MP Materials Corp اداره می شود، تنها معدن فعال خاک های نادر در ایالات متحده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید