224316

نگاهی به اقدامات ایمیدرو در بخش زیرساخت طی یک سال گذشته/ از راهبری ابَرپروژه انتقال آب خلیج فارس تا ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

دنیای معدن: عملکرد ایمیدرو در حوزه زیرساخت طی یک سال گذشته حاکی است، این سازمان علاوه بر تامین امور زیربناها برای بخش خصوصی، راهبری اجرای ابَرپروژه انتقال آب خلیج فارس و ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با مشارکت شرکت های بزرگ را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایمیدرو، تامین پایدار آب معدن و صنایع معدنی، از جمله اقدامات اساسی است که راهبری این مهم از سوی ایمیدرو و سرمایه گذاری آن از سوی شرکت های بزرگ و همکاری بانک ها صورت گرفت.

در سال گذشته قطعات یک تا سه خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران (سیرجان، سرچشمه و اردکان) افتتاح و سپس عملیات اجرایی 3 خط انتقال آب از خلیج فارس به استان های خراسان رضوی و اصفهان و همچنین از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شد.

راهبری برای تامین انرژی پایدار

شرکت های وابسته و تابعه با ایمیدرو مهرماه امسال در قالب تفاهم‌نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو، ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود را کلید زدند که این اقدام در راستای تامین انرژی پایدار، گامی توسعه ای به شمار می رود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید