224611

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خبر داد

بهره‌مندی ۱۱ هزار روستای معدنی از فروش و حقوق قانونی معادن

دنیای معدن: معاون رِییس جمهور و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: طبق دستور رییس‌جمهور ۱۱ هزار روستایی که مسیر معادن و در اطراف معادن قرار دارند از یک درصد فروش و پانزده درصد حقوق قانونی بهره‌مند خواهند شد که منجر به تحول این تعداد روستا خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، امیرحسین مدنی ظهر دیروز (۲۷ آبان‌ماه) در حاشیه سفر خود به شهرستان ماه‌نشان در جمع خبرنگاران، به بخشی از نیازهایی که این مناطق دارند و در مصوبه سفر هستند، اشاره کرد و گفت: تکمیل سد مراش که پیشرفت ۶۵ درصدی دارد و بعد از تکمیل آن آب‌گیری نیز خواهد شد. مورد دوم آبرسانی از همین سد به بخش ماهنشان و دندی و روستاهای در مسیر است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و آسفالت راه‌های روستایی و عشایری شهرستان ماهنشان نیز مدنظر است، گفت: از مشکلات دیگری که مطرح شده مربوط به محیط‌زیست و حریم‌ رودخانه قزل‌اوزن بود که مردم را دچار مشکل کرده و مواردی از این دست که نیازمند پیگیری‌های ویژه هستند.

این مسئول با اشاره به وضعیت منابع طبیعی و ظرفیت‌های غنی که این مناطق دارند، گفت: با همکاری مجموعه بنیاد برکت و مدیریت روستایی استان بحث اشتغال‌زایی با تسهیلاتی که در اختیار این مجموعه ها قرار گرفته، پیگیری خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: تاکنون سامانه رصد اتاق وضعیت در حوزه روستایی و خدمات روستایی نداشتیم که در حال حاضر یک تیم با تجربه روی کار است تا این سامانه راه‌اندازی کرده و پروژه‌ها دنبال شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید