223996

معاون صمت چهارمحال و بختیاری:

۹ معدن تا پایان امسال در چهارمحال و بختیاری فعال می شود

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از فعال شدن ۹ معدن در استان خبر داد و گفت: ۹ معدن دیگر تا پایان امسال در این استان فعال می شود.

به گزارش دنیای معدن، مهرداد قاسمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹ معدن در چهارمحال و بختیاری فعال شده است، اظهار کرد: هم اکنون مجموع معادن فعال استان به ۱۲۱ مورد رسیده است.

وی با اشاره به احیا ۹ معدن و محدوده معدنی در استان خبر داد و عنوان کرد: این معادن شامل سنگ تزئینی، سنگ لاشه و دولومیت است که از طریق برگزاری مزایده به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: معادن قابل احیا شامل دو گروه از جمله معادن غیرفعال دارای پروانه بهره برداری و معادن فاقد بهره بردار و در اختیار دولت هستند که از طریق مزایده واگذار می شوند.

قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شده است، تصریح کرد: در پایان شش ماهه نخست امسال هزار و ۶۲ نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

رشد ۱۸ درصدی اشتغال در معادن چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی اشتغال در معادن، گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۸۷۴ هزار تن مواد معدنی از ذخایر چهارمحال و بختیاری استخراج شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد تولید داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۰ نوع ماده معدنی در استان شامل سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی وجود دارد.

قاسمی تصریح کرد: حقوق دولتی معادن هم در سطح ملی و استانی پس از دریافت و واریز به خزانه کل کشور، ۱۵ درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن اختصاص داده و هزینه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید