223202

ثبت اخطار به ۱۲ معدن غیر فعال در چهارمحال و بختیاری

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از غیر فعال بودن ۳۳ معدن در استان خبر داد و گفت: به ۱۲ معدن اخطار داده شده است.

به گزارش دنیای معدن، مهرداد قاسمی دستگردی در گفت و گویی، با بیان اینکه ۱۲۱ معدن در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است، اظهار کرد: فعالیت معادن در استان نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی به غیر فعال بودن ۳۳ معدن در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ معدن به دلیل تعارض با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و مشکلات اجتماعی غیر فعال شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درخواست خلع ید برای هشت معدن غیر فعال به وزارت صمت ارسال شده است، عنوان کرد: برای ۱۲ معدن دیگر اخطار فعالیت ارسال شده است که در صورت عدم شروع مجدد فعالیت معادن خلع ید می شوند.

قاسمی دستگردی بیشترین تولید معادن استان را «سنگ لاشه» دانست و افزود: سنگ «مرمر»، «آهک»، «سیلیس»، «سنگ نما»، «گچ»، «خاک نسوز» و مواد اولیه «سیمان» از جمله تولیدات معدنی چهارمحال و بختیاری است.

وی به اکتشاف معدن طلا در «هوره» اشاره کرد و گفت: مطالعات اولیه پس از دو سال به پایان رسید و طرح اکتشافی از ابتدای امسال در این منطقه آغاز شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید