222351

عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران:

دولت سیزدهم فرصتی برای بهبود فعالان بخش معدن است

دنیای معدن: عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: درک صحیح از فرصت ها در اقتصاد ایران موجب رونق و تحرک در سایر بخش ها می شود و دولت سیزدهم فرصتی برای بهبود این بخش را فراهم کرده است.

به گزارش دنیای معدن، از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، «ابراهیم جمیلی» تصریح کرد: با تغییر دولت و تاکیدات "رهبر معظم انقلاب" امروز نیاز به تحرک، تغییر و تحول در حوزه سیاست گذاری و اجرا داریم.

وی با بیان اینکه نیاز به تجدیدنظر در سیاست های فعال سازی "معادن" وجود دارد تا هیچ معدنی غیر فعال نماند، خاطرنشان کرد: امروز برای گذر از اقتصاد متکی به نفت بیش از همه نیاز به همدلی و همراهی بخش خصوصی است و نباید اجازه غلبه منافع شخصی بر منافع ملی را داده شود.

این صادرکننده نمونه معدنی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا فعالان معدنی حقیقی پیام و مشکلات خود را با استدلال های مناسب به گوش مسئولان برسانند تا اقدامات لازم برای بهبود وضعیت انجام شود.

به گفته جمیلی، تغییر دولت و گوش شنوای آنها در زمان کنونی غنیمتی است و باید آن را قدر دانست.

وی تاکید کرد: برخلاف وجود موانع و محدودیت های کرونایی انتخابات کمیسیون معدن روز یکشنبه (۲۵ مهر ماه) به صورت حضوری در محل اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد و حاشیه سازی عده ای مانع از تغییر در این بخش نخواهد شد.

تجارت خارجی ایران در نیمه نخست سال جاری به ۷۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۵ میلیارد دلار رسید که سهم صادرات ۶۰ میلیون تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ارزش ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید