223541

شستا پنج پروژه بزرگ معدنی را در خراسان جنوبی دنبال می‌کند

دنیای معدن: سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: مجموعه سرمایه‌گذاری شستا پنج پروژه بزرگ را در حوزه معادن استان خراسان جنوبی دنبال می‌کند که یکی از این پنج پروژه امروز در طبس افتتاح می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: با افتتاح این پروژه ۶۸ هزار تن تولید کنسانتره زغال‌سنگ به ظرفیت تولیدی کشور افزوده می‌شود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت داخلی و نیروهای بومی را یکی از دستاوردهای این پروژه برشمرد و گفت: با تکیه بر ظرفیت داخل در این پروژه با تولید زغال‌سنگ شوی از خروج ۱۷ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های معدنی سهم قابل توجهی از اعتبارات توسعه سرمایه‌گذاری این سازمان خواهد داشت و از پیش‌بینی ظرفیت ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در هلدینگ معدن شستا، هر آنچه که استانداری و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها فراهم شود، آماده سرمایه‌گذاری و توسعه در معادن خراسان جنوبی هستیم.

وی گفت: معدن در خراسان جنوبی از محورهای توسعه است که امیدواریم با کمک مسوولان بتوانیم در ارتقای این ظرفیت که نقش مهمی در اقتصاد کلان ملی دارد، اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم.

موسوی ادامه داد: متاسفانه مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف کشور شاهد هستیم که در این سال‌ها تامین اجتماعی هم از آن مستثنی نبوده است اما اساس کار در تامین اجتماعی را بر پایه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد قرار دادیم و با رویکرد تحول‌خواهانه جلو می‌رویم.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد با همین منابع موجود جلو برویم باید ظرفیت‌ها دوباره مرور و خدمات بر پایه عدالت ارایه شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: بدو کار در سازمان سفر به استان‌های کم‌برخوردار را آغاز کردیم و امیدواریم با آغاز برخی اقدامات و فوریت بخشیدن به آن بتوانیم برخی کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را زیر پوشش دارد و در سفرهای استانی رفع مشکلات و ارتقای خدمات به این جمعیت را به‌صورت عملیاتی دنبال می‌کنیم.

موسوی بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد جامعه به‌طور مستقیم و ۱۰۰ درصد جامعه به‌صورت غیرمستقیم از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و حضور میدانی مسوولان از مهمترین رویکردها در این سازمان است.

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری نیز به شکل عملیاتی و مساله‌محور وارد عمل شدیم تا مسایل و مشکلات نقطه‌زنی شود و برای سفر به استان‌ها تابع تشریفات نیستیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم در سفر به خراسان جنوبی موارد و مشکلات حوزه تامین اجتماعی به‌خوبی احصا و این سفر دستاورهای خوبی برای استان داشته باشد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی امروز (چهارشنبه) به خراسان جنوبی سفر و پیش از این نشست با استاندار دیدار کرد.

موسوی و هیات همراه در این سفر ۲ روزه بازدید و افتتاح و شرکت در جلسات حوزه تامین اجتماعی و کارگری را در برنامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید