223121

رشد 4.5 برابری سرمایه گذاری معدنی در خراسان جنوبی

دنیای معدن، معاون امور معاون سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: میزان سرمایه گذاری در بخش معادن استان طی 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 4.5 برابر شده است.

به گزارش دنیای معدن، حجت ایمان طلب امروز در گفت وگویی در بیرجند، اظهار داشت: در شش ماهه امسال شاهد رشد سرمایه گذاری در حوزه معادن خراسان جنوبی بوده ایم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری حدود ۶۳ میلیارد تومانی در شش ماهه امسال در بخش معادن استان، تصریح کرد: با توجه به این آمار میزان سرمایه گذاری در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴.۵ برابر شده است.

ایجاد اشتغال جدید برای ۱۱۱ نفر در بخش معادن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان جنوبی از صدور ۱۴ فقره پروانه بهره برداری معدنی جدید در استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: میزان اشتغال ایجاد شده در این معادن اشتغال برای ۱۱۱ نفر نفر بوده که با رشد ۱۵۰ درصدی همراه بوده است.

ایمان طلب اضافه کرد: میزان استخراج اسمی پروانه های صادر در سال ۱۴۰۰ استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: میزان ذخیره معادنی که برای آنها پروانه بهره برداری در شش ماهه سال جاری صادر شده بیش از ۴ میلیون تن بوده است.

طبس رکوردار صدور پروانه های معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین پروانه های معدنی صادر شده طی این مدت مربوط به شهرستان های طبس و نهبندان بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین مواد معدنی که برای آنها پروانه بهره برداری در شش ماهه امسال در استان صادر شده طلا، بنتونیت، پرلیت، منیزیت و آهن بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید