223482

قرارگاهی که برای مانع زدایی و جهش تولید توسط سپاه رقم خورد؛

تثبیت و ایجاد اشتغال برای ۲۸۰۰ نفر/ در صورت رفع موانع سرمایه گذاران معدن ۵۰۰ کولبر صاحب شغل مستقیم خواهند شد

دنیای معدن: در جلسه قرارگاهی که برای مانع زدایی و جهش تولید توسط سپاه رقم خورد به هدف گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره شد که کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و تلاش می شود تا با تثبیت و ایجاد شغل توسط سرمایه گذاران بخش معدن برای ۵۰۰ نفر کولبر اشتغالزایی ایجاد شود.

به گزارش دنیای معدن؛ سردار علیرضا مدنی جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جلسه رفع موانع و پشتیبانی تولید که در سالن فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد اظهار داشت: در راستای کمک به موانع تولید همه ما مسئولیت داریم که بانی و باعث تحول اقتصادی در جامعه شویم.

وی گفت: مردم قدردان ما، شایستگی آن را دارند که به بهترین شیوه ممکن زندگی کنند پس مسئولین باید با همفکری تمام مشکلات واحدهای تولیدی را تا حد ممکن رفع و رجوع کنند.

وی افزود: ما انقلاب نکردیم که اسم حکومت از پهلوی به جمهوری اسلامی تغییر پیدا کند بلکه انقلاب کردیم تا به تمام دنیا ثابت کنیم که ما می توانیم و این توانستن با در کنار هم بودن و همفکری به سرانجام می رسد.

سردار مدنی تاکید بر احیا و رفع موانع از واحد های تولیدی در جهت کمک به اشتغال استان را ضروری دانست.

تشکیل قرارگاه پیشرفت و مانع زدایی در استان کردستان

مهدی مه تابانی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان در ادامه اظهار داشت: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قرارگاهی به اسم خاتم الانبیا تشکیل شده است که قوانین و مقررات توسط این سازمان بر مبنای پیشرفت و مانع زدایی و جهش تولید عمل کند.

وی گفت: اعضای این قرارگاه از افرادی از دستگاه های دولتی تشکیل شده تا موانع سر راه واحدهای صنعتی و معدنی استان مطرح و مورد بحث وبررسی قرار گیرند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در همین جلسه رفع خواهد شد افزود: این سازمان جهت بازاریابی محصول تولید شده و فروش آن به بهره بردار کمک می کند.

وی گفت: زمانی که میزان فروش محصولات تولید شده در واحد صنعتی و یا معدنی افزایش یابد به تبع آن میزان رضایتمندی و تولید نیز ارتقاء می یابد.

مه تابانی با تاکید به اینکه هدف ما کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن است اظهار داشت: امسال قرار است 350 واحد صنعتی و 50 واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گیرد و مانع زدایی لازم نیز انجام شود.

وی افزود: اگر واحد تولیدی قصد راه اندازی مجدد داشته باشد ما کمک های لازم را انجام داده و موانع آن را نیز رفع می کنیم.

وی به تقویت و راه اندازی 4 گروه تخصصی پشتیبانی و مانع زدایی اشاره کرد و افزود: این 4 گروه در حوزه های زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین مقررات و حقوق، تجارت و بازار و در نهایت مالی و بانکی فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: رتبه ی ایران در فضای کسب و کار رتبه ی ایران4 پله سقوط داشته است و استان کردستان در پایان سال 98 رتبه ی 29 کشوری را به دست آورده است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در بخش صنعت کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال برای 2800 نفر در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان به مرزی بودن استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا شغل کولبری دراستان کم شده و برای مردم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

وی در ادامه به هدف گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و ما تلاش می کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل توسط سرمایه گذاران بخش معدن برای 500 نفر کولبر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: این سازمان در راستای افزایش تولید معادن مانع زدایی شده نیز فعالیت های انجام می دهد تا واحد تولیدی به چرخه تولید بازگردد.

195 معدن در استان کردستان فعال است

در ادامه محمد دره وزمی رئیس سازمان صمت استان کردستان با بیان اینکه توسعه اقداماتی دارد که مهمترین آن ذهن است اظهار داشت: در یک جامعه مولفه هایی در توسعه وجود دارد که دولت در برای سرمایه گذاران حمایت و تسهیلگری را انجام می دهد و اگر در این راستا ذهن توسعه گرا نباشد مولفه ها کار خود را به درستی انجانم نمی دهند لذا سرمایه در جایی هزینه می شود که سود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران نیاز به همدلی و همفکری مردم دارند خاطر نشان کرد: مردم باید توسعه طلبی خود را نشان دهند و سرمایه گذاران را همراهی کنند.

به گفته مدیر کل صمت استان کردستان؛ حدود 340 معدن در استان کردستان وجود دارد که 195 معدن آن فعال است .

وی اضافه کرد: در سطح ملی در بانک ها باید نگاه ویژه ای به استان کردستان برای تامین ملی طرح ها داشته باشیمو در استان کردستان نیز نیاز به اجرای طرح های بزرگ جهت اشتغالزایی های مستقیم و محیطی صنعتی داریم چرا که افراد در کلاس های فنی حرفه ای صنعتی نمی شوند بلکه در کارخانه های بزرگی همچون پتروشیمی، کارخانه بارز، کارخانه فولاد و .. صنعتی خواهند شد.

عدم همکاری بانک ها با بخش صنعت، بزرگترین ضربه را به سرمایه گذاری در کردستان زده است

در ادامه سیدجمال ساعدی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان به مشکلات بخش تولید خود اشاره کرد و گفت: کارخانه تولیدی عسل نخستین کارخانه بستنی عسل در سنندج است که با هزینه ای حدود ۱۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است که این میزان سرمایه از محل بخش خصوصی تامین شده است. البته ساعدی اعتبارات بخش دولتی اختصاص یافته به کارخانه بستنی عسل را 8 میلیارد تومان ذکر کرد و به گفته وی بخشی از این اعتبارات بازپرداخت شده است.

وی گفت: این کارخانه نیز با ۱۰ درصد ظرفیت فعال است و اگر به ظرفیت کامل برسد زمینه اشتغال برای ۴۰۰ نفر را فراهم می کند اما متسفانه 140 نفر از کارگران ما بیکار شده است و نیاز است تا تسهیلاتی برای رفع موانع ما ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دم همکاری بانک ها با بخش صنعت، بزرگترین ضربه را به سرمایه گذاری در کردستان زده است، گفت: وقتی نظام و دولت می خواهند از صنعت حمایت شود چرا بانک ها باید به آن تمکین نکنند!؟

در پایان این قرارگاه تصویب شد تا کارخانه بستنی عسل کردستان با ارئه ی وثیقه ای از طریق صندوق تعاون به بانک ها تسهیلاتی را دریافت و رفع مانع زدایی آن برای ایجاد اشتغال هر چه بیشتر کارگران صورت پذیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید