223376

معاون سازمان صمت هرمزگان:

۱۱ معدن راکد در هرمزگان به چرخه تولید بازگشت

دنیای معدن: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: ۱۱معدن راکد از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال در استان هرمزگان احیاء شد و به چرخه تولید برگشت.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیم سعدینی درخصوص تعیین تکلیف معادن راکد در هرمزگان اظهار کرد: ۱۱ معدن راکد از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال در این استان احیا شد و به چرخه تولید برگشت.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری برای معادن ۱۲۱ میلیارد ریال بوده که با فعال شدن این تعداد زمینه اشتغال ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

سعدینی با بیان اینکه نشست های متعددی با حضور بهره برداران برای فعال سازی این معادن برگزار شده است، بیان داشت: معادن فعال شده از سوی این بهره برداران در زمینه موادمعدنی سنگ لاشه، سنگ گچ و مخلوط کوهی فعالیت می کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بر ضرورت احیای هرچه سریع تر سایر معادن راکد در استان نیز از سوی بهره برداران خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان از سال گذشته با جدیت از سوی این سازمان آغاز شده و در حال پیگیری است.

سعدینی ادامه داد: فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاری در حوزه معدن، تامین مواد اولیه نظیر فولاد برای سایر صنایع و فراهم سازی زیرساخت ها برای فعالیت های معدنی از دیگر سیاست های کلی این معاونت است.

وی گفت: این مهم با برگزاری نشست های تعیین تکلیف با حضور بهره برداران به منظور فعال سازی مجدد معادن، برگزاری مزایده های عمومی و همچنین آزادسازی محدوده های معدنی به منظور ورود سرمایه گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستورکار جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت در سالجاری است.

وی اضافه کرد: هرمزگان در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت های زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت ها می تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید