222024

حجم سرمایه گذاری معدنی در آذربایجان غربی حدود ۵ هزار میلیارد ریال است

دنیای معدن- معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۵۰۳ معدن در استان گفت: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این معادن، چهار هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش دنیای معدن، پریسا عابدپور روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: ذخیره قطعی این معادن نیز به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تُن می رسد.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده، اضافه کرد: ۷۵ درصد این تعداد در این استان وجود دارد که ۵۱ نوع را شامل می شود.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

عابدپور ادامه داد: معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح بوده و باتوجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه گذاری در این بخش طی سال های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.

وی گفت: عمده مواد معدنی دارای کاربرد در صنایعی از جمله ساختمانی، آرایشی، بهداشتی، فولاد و نفت است.

وی افزود: صنایع تبدیلی این استان نیز در بخش های فرآوری و استحصال طلا، سنگ تزئینی، تولید سیمان، آهک و گچ و صنعت تولید پودرهای میکرونیزه فعال است.

آذربایجان غربی از جمله استان های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید