222331

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) در گفتگو با دنیای معدن خبر داد:

تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی با مقیاس یک پنجاه‌هزار در خراسان جنوبی برای اولین بار کلید می‌خورد

دنیای معدن - محبوبه ناطق: نقشه‌‌های زمین‌شناسی با مقیاس یک پنجاه هزارم در خراسان جنوبی در این هفته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین محلی کلید می‌خورد.

"علی اصغرزاده" مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با اعلام این خبر به خبرنگار "دنیای معدن" گفت: چندی پیش توافقنامه سه‌جانبه‌ای مابین معاونت امور معادن و صنایع معدنی، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان ایمیدرو در جهت تعمیق "اکتشاف" در کشور و جلوگیری از موازی‌کاری و افزایش تعامل و کار گروهی به امضا رسید و قرار شد بر اساس آن 400هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور مورد اکتشاف قرار گیرد.

وی افزود: این میزان از مساحت مورد اکتشاف در فازهای شناسایی و پی‌جویی قرار گرفته و شامل محدوده‌های جدیدی است که تاکنون مورد مطالعات اکتشافی قرار نگرفته است.

مدیر اکتشاف "ایمیدرو" در ادامه تصریح کرد: در توافقنامه یادشده مقرر شد به جای اینکه مجموعه‌های متولی اکتشاف در کشور جداگانه کار کنند در قالب یک کارگروه، اکتشافات، شناسایی و پی‌جویی به مساحت 400هزار کیلومتر مربع را در مدت 5 سال هدف‌گذاری کنند.

اصغرزاده در ادامه تصریح کرد: در همین راستا این کارگروه سه جانبه اتاق فکری متشکل از افراد متخصص را تشکیل دادند و برای سال اول یعنی سال 1400، برنامه‌های خود را طراحی کرده و مناطق اولویت‌دار را مشخص و بر اساس آن طرح اکتشافی مد نظر را آماده کرده و اکیپ‌های کاری نیز مشخص شدند.

مدیر اکتشاف ایمیدرو افزود: مناطق اولویت‌دار ما نیز فعلا در دو استان خراسان جنوبی و کردستان واقع شده که هفته آتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولین در خراسان جنوبی به طور نمادین افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه "بودجه اکتشافی" سال جاری 250 میلیارد تومان است اظهار امیدواری کرد: با شروع  اکتشاف در این منطقه در هفته آینده، نسل جدیدی از نقشه‌های زمین‌شناسی کشور در لایه‌های مختلف از جمله ژئوفیزیک هوایی و نقشه‌های یک 50 هزار زمین‌شناسی که تا به حال تهیه نشده است تهیه می‌شود تا فعالیتهای اکتشافی کشور را با کیفیتی بالاتر پیاده‌سازی کرده و توسعه دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید