221884

معدنکاران برتر شیلی شاهد کاهش تولید مس در ماه آگوست بودند

دنیای معدن -رویترز : کمیسیون دولتی مس شیلی Cochilco اعلام کرد که معدنکاران برتر شیلی تولید مس خود را در ماه آگوست کاهش دادند که بخشی از آن تحت تأثیر اعتصاب در معدن متعلق به معدنکار دولتی یعنی کودلکو Codelco قرار گرفته بود.

به گزارش دنیای معدن، کوچیلکو گفت، تولید کودلکو بزرگترین معدنکار جهان در ماه آگوست با کاهش 6.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 144,500 تن رسید چراکه اعتصاب طولانی در معدن Andina در نزدیکی سانتیاگو در اواخر ماه مذکور آغاز شد.

اسکوندیدا متعلق به BHP به عنوان بزرگترین معدن مس جهان کاهش 14 درصدی سالانه تولید را مشاهده کرد و تولیدش به 81,500 تن در همان ماه رسید.

اسکوندیدا Escondida از زمان شیوع همه گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت هایی از جمله کاهش تولید کاتد، برخی فعالیت های خود را متوقف کرد. این امر منجر به کاهش تولید برای سیزدهمین ماه متوالی تولید شد.

در معدن مس Collahuasi که یک سرمایه گذاری مشترک میان گلنکور Glencore و Anglo American است، تولید در ماه آگوست 19.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به 48,200 تن رسید.

به گفته این آژانس، تولید مس در شیلی به عنوان بزرگترین تولیدکننده مس در جهان طی ماه آگوست با 4.6 درصد کاهش به 461,900 تن رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید