221939

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

ذخیره معدنی مشگین شهر بیش از 160 میلیون تن است

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برآورد اولیه نشان می دهد که ذخیره معدنی مشگین شهر بیش از 160 میلیون تن است.

به گزارش دنیای معدن، رامین صادقی 17 مهرماه در جریان بازدید از معدن دوست بیگلوی مشگین شهر اظهار کرد: نخستین واحد فرآوری محصولات معدنی در مشگین شهر فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است.

وی تصریح کرد: این کارخانه که می تواند محصولات معدنی نظیر مس، مولیبدن و طلا را فرآوری کند با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت اشتغال مستقیم این واحد تولیدی را 350 نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال غیرمستقیم در این واحد فرآوری معدنی دو هزار نفر خواهد بود.

صادقی افزود: با اخذ مجوزهای قانونی و تسهیل در فرآیند صدور مجوز لازم تولید کنسانتره مولیبدن، مس و طلا در این مجموعه آغاز شده و تلاش بر این است تا جلوی خام فروشی گرفته شده و به نوعی ظرفیت اقتصادی و اشتغال مناسب در این مجموعه تولیدی فراهم آید.

وی ذخیره معدنی مشگین شهر را بیش از 160 میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر مشگین شهر که ذخایر معدنی مناسبی دارد، در جنوب استان نیز در منطقه قزل اوزن اعم از خلخال و کوثر طرح استخراج و اکتشاف مواد معدنی در اولویت برنامه ریزی ها قرار گرفته و سعی بر این است تا با اتمام گمانه زنی ها و مطالعات تکمیلی از سال آینده زمینه استخراج، اکتشاف و فرآوری محصولات معدنی فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، معدن را یکی از ظرفیت های عظیم توسعه استان برشمرد و خاطر نشان کرد: در کنار توسعه واحدهای صنعتی و همچنین تقویت نظام تجاری و بازرگانی، تلاش بر این است تا در حوزه معدن با مشارکت بخش خصوصی به ویژه مواد معدنی فلزی زمینه تحول اقتصادی، اشتغال، تقویت نظام جامع فرآوری و جلوگیری از خام فروشی شکل گرفته و به نوعی استان اردبیل به قطب معدنی تبدیل شود.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید