251228

یک فعال کارگری:

به فکر ترمیم حقوق کارگران باشید

دنیای معدن: رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: برخی مسئولان اعلام کرده‌اند حقوق کارگران در سال آینده ۱۱ میلیون تومان است اما این رقم با توجه به تورمی که درجامعه وجود دارد، جوابگوی معیشت کارگران نیست.

به گزارش دنیای معدن، جواد کمیزی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان) به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر تأمین هزینه اجاره خانه یکی از دغدغه‌های کارگران است. متاسفانه قیمت‌ها روند افزایشی دارد اما طی سالهای گذشته حقوق‌ها به اندازه نرخ تورم و شرایط اقتصادی افزایش پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران نباید کمتر از ۱۵ میلیون تومان باشد، ادامه داد: تورم هر ماه در حالی افزایش پیدا می‌کند که هر سال فقط یکبار دستمزدها افزایش داده می‌شود پس دولت باید جلوی تورم را در جامعه بگیرد.

این فعال کارگری بیان کرد: حقوق یک کارگر باید یک خانواده چهار نفره را تامین کند. امروز کارگران برای تأمین هزینه‌های زندگی مجبور به شغل دوم و سوم هستند.

وی اظهار کرد: هزینه‌های زندگی کارگران اعم از مسکن، خوراک و… هر روز در حال نوسان است لذا مساله مزد مطالبه جدی جامعه کارگری است. ما در شرایط سخت اقتصادی هستیم که امیدواریم برای سال جدید تصمیم بهتری برای مزد گرفته شود.

کمیزی تصریح کرد: قشر زحمتکش کارگر از آسیب‌پذیرترین طبقات جامعه است که اولین آثار از فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند. در حال حاضر فاصله بین خط معیشت و حداقل دستمزد کارگران بالا است و این شکاف باید پر شود.

او درباره مطرح شدن موضوع مزد منطقه‌ای نیز گفت: این موضوع به نفع کارگران نخواهد بود و ما از نمایندگان کارگری درخواست داریم که مزد منطقه‌ای را قبول نکنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان تاکید کرد: به زودی جلسات شورای عالی کار برای تصمیم‌گیری تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، ما از شورایعالی کار می‌خواهیم مزدی مصوب کند که با تورمی در جامعه وجود دارد همخوانی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید