249794

انتقاد نماینده تبریز از افزایش مالیات/ از خود بازنشستگان و از جیب آنان می‌گیریم

دنیای معدن: نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مالیات بر خلاف برنامه‌های ششم و هفتم توسعه است و به تولیدکنندگان فشار می‌آورد.

به گزارش دنیای معدن، «محمدحسین فرهنگی» در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مهم‌ترین اشکال این لایحه آن است که دولت، منابع خوبی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر نگرفته است.

وی افزود: افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده، به این معناست که ما مالیات بر ارزش افزوده را از خود بازنشستگان و از جیب آنان می‌گیریم و بعدا به خود آنان پس می‌دهیم؛ بهتر است این اتفاق نیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان افزایش مالیات بسیار زیاد است و با برنامه‌های ششم و هفتم توسعه و قوانین دایمی کشور سنخیتی ندارد و در تعارض است؛ افزایش مالیات قطعا فشار زیادی به اصناف و تولیدکنندگان وارد می‌کند و آثار تورمی زیادی دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که کلیات لایحه بودجه سال آینده در مجلس به تصویب رسید، پیشنهاد من آن است که تحت هیچ شرایطی، نمایندگان با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت نکنند و مالیات بر ارزش افزوده همان نیم درصد باقی بماند؛ نباید ناکارآمدی مدیریتی خود را با دست‌کردن در جیب مردم، جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید