247492

درخواست دلخوش برای ابقای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اصلاح نظام پرداخت کارکنان در برنامه

دنیای معدن: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود اعضای کمیسیون تلفیق مجلس اجازه ندهند مواد الحاقی مرتبط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اصلاح نظام پرداخت به کارکنان دولت از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شود.

به گزارش دنیای معدن از ایسنا، سید کاظم دلخوش در تذکری شفاهی در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امشب کمیسیون تلفیق مواد الحاقی ۱۹ و ۲۰ لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی می‌کند و احتمال می‌رود که این دو ماده با نظر کمیسیون تلفیق از لایحه حذف شود. در ماده الحاقی ۱۹ آمده است که به منظور رعایت عدالت در پرداخت دولت مجاز است در چارچوب قوانین نسبت به اصلاح نظام پرداخت کارکنان شرکت‌های دولتی با موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدام کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در ماده الحاقی ۲۰ آمده است که حقوق مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران مطابق قوانین جاری کشور از جمله ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و متناسب با ماده ۱۲۵ قانون مذکور تعیین و پرداخت می‌شود. این دو ماده به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نظام پرداخت کارکنان دولت باز می‌گردد. بنده از اعضای کمیسیون تلفیق و ریاست جلسه انتظار دارم که اجازه ندهند این دو ماده مهم از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید