249701

از تأکید بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1403 تا پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان

دنیای معدن- نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از خواسته‌های به حق بازنشستگان فرهنگی، همسان سازی حقوق در بودجه 1403 بر اساس برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش دنیای معدن، محمد وحیدی با اشاره به برگزاری نشست رؤسای کانون‌های بازنشستگان فرهنگیان استان‌های کشور با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در این نشست مسائل و نکات مهمی از جانب رؤسای کانون‌های بازنشستگان فرهنگیان استان‌های کشور مطرح و درباره آن‌ها چاره اندیشی شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در بودجه سال آینده طبق برنامه هفتم توسعه را یکی از خواسته‌های به حق حاضران در این نشست برشمرد که در تنظیم و تدوین برنامه هفتم توسعه پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از دیگر موارد مطرح شده در این نشست برقراری بیمه تکمیلی بازنشستگان، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان و صدور احکام قانون رتبه‌بندی معلمان از مهر 1400 بود که همه این موارد در جلسات مکرر با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان وی پیگیری شده است.

وحیدی، بر لزوم‌ تعامل مدیران کل استان‌ها با کانون بازنشستگان استان‌ها تاکید اضافه کرد: یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست در خصوص ضرورت شفاف سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان بود که در حال حاضر تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در احقاق حقوق سهامداران در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری افزود: نظارت برعملکرد و انضباط مالی صندوق بازنشستگی کشوری و در پرداخت خدمات رفاهی، تسهیلات، سفرها و نیز از مطالبه و موارد در دست پیگیری نمایندگان مجلس است که امیدواریم عدالت در این حوزه بین بازنشستگان تمام دستگاه‌ها برقرار شود./

دیدگاهتان را بنویسید