249581

راستینه :

دلیلی برای تائید کلیات بودجه 1403 نداریم/برای همسان سازی حقوق بازنشستگان منبعی پیش بینی نشده است

دنیای معدن: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم انطباق لایحه بودجه 1403 با اهداف برنامه هفتم توسعه به ویژه در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: به عنوان عضوی از کمیسیون تلفیق عرض می کنم با این وضعیت ما دلیلی بر تائید کلیات بودجه نخواهیم داشت.

به گزارش دنیای معدن، احمد راستینه هفشجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن درود بر حماسه سازان طوفان الاقصی عنوان کرد: دوران زوال رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلیات بودجه ارائه شده برای بودجه 1403 انطباقی با اهداف برنامه هفتم توسعه ندارد و تعیین تکلیفی در زمینه یارانه های پیدا و پنهان انجام نشده است همچنین برای ناترازی انرژی و سایر ناترازی ها تدبیری نشده است. مهم تر از همه در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان که باید طبق حکم برنامه هفتم 40 درصد همسان سازی صورت گیرد منابعی دیده نشده است.

وی تاکید کرد: بنابراین یا دولت باید بازنگری کند یا به عنوان عضوی از کمیسیون تلفیق عرض می کنم با این وضعیت ما دلیلی بر تائید کلیات بودجه نخواهیم داشت.

راستینه تاکید کرد: همچنین بودجه کارکنان دولت باید عادلانه دیده شود، متاسفانه امروز کارکنان خدوم راه و شهرسازی که بار اصلی توسعه کشور متوجه آن ها است در اعتبارات فوق العاده دریافت نمی کنند یا وضعیت دریافتی وزارت کشور و جهاد کشاورزی تفاوت فاحشی با دیگر دستگاه ها دارد. انتظار می رود پرداخت عادلانه نسبت به همه دستگاه ها در بودجه 1403 اعمال شود.

وی همچنین به وزیر بهداشت بابت عدم پرداخت تعرفه پرستاری تذکر داد و گفت: از دستور دیروز رئیس جمهور پس از تذکر اینجانب در جلسه غیر علنی صادر شد در زمینه احکام قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود، تشکر می کنم.

راستینه ادامه داد: راه و شهرسازی نسبت به اعطای زمین اقدام کند و خودروسازان که از ظلم آنان به حقوق مردم به خدا پناه می بریم تذکر جدی اعمال ماده 234 آئین نامه داخلی را می دهم، این همه تعلل در واگذاری خودرو به خانواده ها غیرقابل قبول است. سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی سریعا نسبت به شناسایی مستنکفین اقدام و آن ها را به قوه قضائیه معرفی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید