245728

فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان باید حداکثر به 10 درصد برسد

دنیای معدن: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مصوب شد تا ظرف ۵ سال با شیب تعریف شده فاصله بین حقوق بازنشستگان با شاغلان به حداکثر ۱۰ درصد برسد. دولت گذشته در این زمینه کوتاهی کرد اما دولت سیزدهم گام‌های خوبی برداشته است.

به گزارش دنیای معدن از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم استان قم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان پیرامون حل مشکل گندم کاران به وزیر کشور تذکر دادند چراکه ما نیاز به یک حرکت جدی در حل مشکل گندم‌کاران داریم.

وی اضافه کرد: قیمتی که دولت گندم را از گندم‌کاران خریداری می‌کند، حتی هزینه تمام شده آنان را کفاف نمی‌دهد. اگر دولت بخواهد همین گندم را از خارج وارد کند، هزینه تمام شده آن بیشتر است. برای حفظ امنیت غذایی کشور لازم است به موقع مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: پیرامون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز در برنامه ششم توسعه مصوب شد تا ظرف ۵ سال با شیب تعریف شده فاصله بین حقوق بازنشستگان با شاغلان به حداکثر ۱۰ درصد برسد. دولت گذشته در این زمینه کوتاهی کرد اما دولت سیزدهم گام‌های خوبی برداشته است. انتظار می‌رود هم قانون قبلی اجرایی شود و هم در برنامه هفتم مشکلات بازنشستگان دیده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید