245690

عضو کمیسیون آموزش خطاب به دولت:

در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تعیین تکلیف معلمان و نیروهای شرکتی کشور تعجیل شود

دنیای معدن: فروردین گفت: آثار اقدامات دولت در زندگی مردم ملموس نیست و مردم -به‌ویژه اقشار کم درآمد- در شرایط سختی زندگی می‌کنند، که اقدامات عاجل دولت برای کاستن از رنج آنان را می‌طلبد.

به گزارش دنیای معدن از ایلنا، محمدمهدی فروردین (نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند) در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، به دولت در زمینه حقوق بازنشستگان، کارگران و معلمان تذکر داد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند با اشاره به اینکه دولت در عرصه داخلی نیز در زمینه اقتصادی تلاش‌های زیادی، به‌ویژه در زمینه رونق تولید و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل‌شده انجام داده، گفت: این تلاش‌ها شایسته تقدیر است، اما متأسفانه هنوز آثار این اقدامات در زندگی مردم ملموس نیست و مردم -به‌ویژه اقشار کم درآمد- در شرایط سختی زندگی می‌کنند، که اقدامات عاجل دولت برای کاستن از رنج آنان را می‌طلبد.

وی در ادامه در بیان نارسایی‌های موجود، عنوان کرد: دولت تلاش کرده تا از فرارهای کلان مالیاتی جلوگیری کند، اما متاسفانه هنوز بار سنگین مالیات بر دوش حقوق بگیران و اقشار کم درآمد سنگینی می‌کند و از این بابت گله‌مندند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه‌عدم تحقق طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان -اعم از لشکری و کشوری- موجبات نارضایتی این قشر فداکار شده، گفت: اقدام عاجل دولت در این زمینه، به منزله قدردانی از پیشکسوتان عرصه خدمت تلقی خواهد شد. همچنین تعیین تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی، پیش‌دبستانی و غیرانتفاعی در حوزه آموزش‌وپرورش و ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت عضویت نیروهای شرکتی و قراردادی، همچنین ارکان ثالث و قرارداد موقت و تمدید قانون تبدیل عضویت برای فرزندان ایثارگران ورودی سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مختلف از دیگر مواردی است که باید به سرعت ساماندهی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید