243839

بازنشستگان قزوین نسبت به عدم پرداخت همسان‌سازی‌ها معترض هستند

دنیای معدن: دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: درحالی که اعلام شده 25 درصد همسان سازی بازنشستگان در این ماه اعمال شده، تعدادی از بازنشستگان به ما مراجعه کرده و عنوان کردند که این میزان در حقوق آن‌ها اعمال نشده و بسیاری از بازنشستگان درباره این موضوع معترض هستند.

به گزارش دنیای معدن، عیدعلی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به 25 درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: وزیر کار عنوان کرده که پرداخت 25 درصد همسان‌‌سازی بررسی می‌شود اما جامعه بازنشستگان خواستار شفافیت در این حوزه هستند و پیشنهاد می‌شود این موضوع در صدا و سیما در قالب یک مناظره و با حضور نمایندگان تامین اجتماعی، کانون عالی و وزیر کار بررسی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: قرار بود 25 درصد همسان‌سازی ابتدا در حقوق‌ها درنظر گرفته شود و بعد از آن افزایش حقوق 27 درصدی اعمال شود اما هرطور محاسبه می‌کنیم چیزی پرداخت نشده است. 

وی عنوان کرد: امروز با مدیرکل تامین اجتماعی در این باره صحبت کردم که او هم به کانون عالی ارجاع داد، یک اطلاعیه هم صادر شده که براساس آن 25 درصد اجرایی شده و هر کس سئوالی دارد به شعبات مراجعه کند؛ اما امکان مراجعه و پیگیری از شعبات به طور شفاف هم وجود ندارد.

کریمی تصریح کرد: جامعه بازنشستگان کارگری خواستار پرداخت دو سال عقب ماندگی 25 درصد هستند و باید شفاف سازی شود که این پرداخت‌ها به چند نفر و چطور تعلق گرفته و چه میزان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

  • نوروز ارسالی در پاسخ

    با سلام خسته نباشید، همسان سازی فقط برای ۱۴۰۲ در حکم درج گردید ولی برای سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۶ درصد و ۱۴۰۱ افزایش ۳۸ لحاط نشده‌ خواهشمند است بررسي دستور پرداخت فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید