238371

جزئیات میزان افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری مشخص شد

دنیای معدن: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز میزان افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را مشخص کردند.

به گزارش دنیای معدن از تسنیم، رسیدگی به جزئیات لیاحه متناسب سازی حقوق کرکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری دردستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت. وکلای ملت در این جلسه با ردیف 2 لایحه مذکور موافقت کردند.

در ردیف 2 این لایحه آمده است:

2-1- حقوق مشمولین جزء (2) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، مبلغ نه میلیون (000ر000ر9) ریال افزایش می‌یابد.

تبصره - افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تاثیرمیزان ریالی افزایش مذکور در بند (1) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

2-2- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء 1-2 این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد(5%) نسبت به حکم حقوقی شهریور 1401 افزایش می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید