237809

فرصت دو روزه شهرداری برای پیگیری افزایش حقوق کارکنان رسمی

دنیای معدن: عضو شورای شهر تهران بر لزوم پیگیری برای افزایش حقوق کارکنان رسمی شهرداری در قالب لایحه دو فوریتی دولت برای افزایش حقوق کارکنان تأکید کرد.

به گزارش دنیای معدن، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران ضمن تشکر از رئیس جمهور بابت ارائه لایحه دو فوریت افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: متذکر می‌شوم که شهرداری باید از این فرصت استثنایی استفاده کند و با رایزنی با دولت و مجلس این شکاف حقوقی که بین کارکنان رسمی و غیر رسمی شهرداری ایجاد شده را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه ظاهرا کارمندان دولت و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول این لایحه می‌شوند، افزود: پس سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری که تابع قانون نظام هماهنگی هستند در این لایحه فراموش شدند و چگونه هدف این لایحه اجرای عدالت است وقتی که ۳۰ درصد از کارکنان عمومی و دولتی کشور از آن بهره نمی‌برند.

آقای امانی با بیان اینکه دیروز در مجلس حضور داشته و به صورت غیر رسمی این پیشنهاد را با هیات رئیسه مطرح کردم، گفت: امیدوارم در روز‌های آینده که می‌خواهند جزئیات این لایحه را بررسی کنند شهرداری را یادشان نرود و درخواست می‌شود که شهرداری به صورت رسمی این موضوع را پیگیری کند. این در حالیست که شهردار تهران قبلا مشاور امور پارلمانی داشته و باید از این فرصتی که تنها دو روز از آن باقیمانده برای اصلاح حقوق کارکنان رسمی شهرداری استفاده کنیم.

مهدی چمران نیز گفت: علیرضا جاوید معاون پارلمانی شهرداری بود که اکنون به عنوان معاون امور مناطق شهرداری تهران محسوب شده و لازم است که حتما جایگزینی داشته باشیم و سروری نیز در شورای عالی استان‌ها باید معاونت پارلمانی را فعال کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید