237748

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به بازار خبر داد

افزایش حقوق یک میلیونی برای همه رده های حقوق بگیر| الگوگیری ازترکیه برای افزایش حقوق در نیمه دوم سال

دنیای معدن: میرتاج الدینی نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق ها، همه اقشار جامعه اعم از بازنشستگان را در برمی گیرد.

به گزارش دنیای معدن، حجت السلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به جزئیات «لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» که پیرو افزایش حقوق ها مطرح شده است، بیان کرد: این لایحه برای افزایش حقوق کلیه حقوق بگیران از دولت و بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: ارائه این لایحه، اقدام شایسته ای از سوی دولت بود و برای نخستین بار است که در میانه سال برای افزایش حقوق ها لایحه به مجلس ارائه می شود چراکه معمولا افزایش حقوق ها در ابتدای هر سال اختصاص پیدا می کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تبعا در صورت ارائه بودجه سال ۱۴۰۲ هم ما افزایش حقوق سالیانه را خواهیم داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیشنهاد دولت در قالب این لایحه جامع است، بیان کرد: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق ها، همه اقشار جامعه اعم از بازنشستگان را در برمی گیرد.

وی با اشاره به میزان افزایش حقوق صورت گرفته پیرو این لایحه بیان کرد: دولت در این لایحه یک عدد ثابت را برای افزایش حقوق ها مبنا قرارداده است و گفته که به میزان یک میلیون تومان برای همه رده ها در نظر گرفته شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت همچنین گفته است که میزان افزایش حقوق بازنشستگان هم ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. بنابراین افزایش حقوق های صورت گرفته، بر اساس درصد نبوده است و برای همه اقشار جامعه یک میلیون تومان افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: علاوه بر آن هم مبلغی برای عایله مندی افراد در این لایحه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی حقوق کارگران در ابتدای سال جاری بیان کرد: در این لایحه چند مجوز هم مد نظر قرار گرفته شده است. از این رو باتوجه به اینکه کارگران دولتی در ابتدای سال جاری مشمول افزایش ۳۸ درصد حقوق کارگران نمی شدند و حقوق آنها تنها ده درصد رشد کرد، لذا در این لایحه اشاره شده که آن رقم ۳۸ درصد حقوق برای این قشر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این لایحه مجوز دیگری مدنظر قرار گرفته شده است و دولت تاکید داشته دستگاه هایی که اجازه افزایش حقوق تا ۳۵ درصد را دارند می توانند این افزایش حقوق را از منابع داخلی تامین کرده و حقوق ها را افزایش دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته افزایش حقوق ها در دو نوبت مرسوم است و برخی از کشورها از جمله ترکیه این اقدام را انجام داده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید