236580

مروری بر تذکرات شفاهی نمایندگان|حقوق نیروهای مسلح افزایش یابد

دنیای معدن: نماینده مرودشت گفت: حقوق ۶ تا ۸ میلیون تومان برای گذران زندگی نیروهای مسلح کافی نیست؛ با افزایش حقوق آنها جلوی آسیب بزرگ‌تر گرفته شود.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از تسنیم، وکلای‌ ملت در جلسه علنی  دیروز تذکراتی را نسبت به برخی از مسئولان دولتی مطرح کردند.

نمایندگان در تذکرات شفاهی خود به موضوع وضعیت استخدامی نیروهای مهرآفرین، حقوق کارمندان، اخذ تضمین از طرف غربی از سوی تیم مذاکره‌کننده، ایجاد یک استان جدید و اجرای دقیق قانون رتبه‌بندی معلمان پرداختند.

*تیم مذاکره کننده باید از آمریکا تضمین بگیرد که از برجام خارج نشود

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکری شفاهی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: منافع ملت ایران در مذاکرات وقتی تامین می شود که آمریکا تضمین دهد از برجام خارج نمی‌شود و اگر وارد برجام شد از مکانیزم ماشه نتواند استفاده کند و تحریم جدیدی بر ملت ایران تحمیل نشود.

وی افزود: صادرات نفت نیز باید به هر میزان که ملت ایران لازم بداند آزاد باشد و انتقال پول مطابق با نظر ملت ایران صورت گیرد.

نماینده سبزوار ادامه داد: همچنین تحریم‌های جدید برچیده شود و سرمایه‌گذاران تحت شرایط آزاد بتوانند با ملت ایران روابط اقتصادی برقرار کنند. نباید چیزی امضا شود که حقوق ملت ایران در آن نادیده گرفته شوند چرا که مجلس چنین چیزی را تائید نخواهد کرد.

*حقوق نیروهای مسلح افزایش یابد

براساس این گزارش، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت نیز در تذکری بیان کرد: آیا حواسمان به حقوق‌های نیروهای مسلح، ارتش، نیروی انتظامی و سپاه است؟ آنها کمترین حقوق را دریافت می‌کنند و صدایشان در نمی‌آید آیا کسی هم نباید صدای آنها باشد؟

وی افزود: از دولت و مجلس خواهش می‌کنم قبل از اینکه دیر شود به فکر ارتقاء حقوق آنها باشند.

نماینده مرودشت ادامه داد: حقوق 6 تا 8 میلیون تومان برای گذران زندگی نیروهای مسلح کافی نیست. با افزایش حقوق آنها جلوی آسیب بزرگ تر گرفته شود.

* نماینده علی‌آباد:اجرای مصوبات سفرهای استانی را خواهانیم

همچنین رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد در مجلس در تذکر شفاهی گفت: خواستار رفع کمبود پزشک در شهرستان علی آباد هستیم. از سفرهای استانی رئیس جمهور تشکر و قدردانی می‌کنیم اما اجرای مصوبات این سفرها را خواهانیم نیروگاه سیگل علی آباد از جمله مصوباتی است که باید اجرایی شود.

وی افزود: معلمان طرح مهر آفرین و معلمان قرآن باید مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان شوند وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه این موضوع را اجرایی کنند. در حالی که تورم 50 درصد افزایش یافته است، افزایش 10 درصدی حقوق زندگی را برای قشر کارمند سخت کرده است، مجلس و دولت باید این مشکلات را برطرف کنند.

*نماینده سبزوار خواستار تشکیل استان خراسان غربی یا سربداران شد

بهروز محبی نماینده سبزوار نیز در تذکر شفاهی خود گفت: اکنون که دولت برای اتمام پروژه ریلی سبزوار اهتمام ورزیده است و در این مسیر لازم می‌دانم از اقدامات موثر آقای مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور و سردار نظری استاندار خراسان رضوی تشکر کرده و از آقایان قاسمی و میرکاظمی درخواست دارم به این خواسته تاریخی مردم ولایتمدار دیار سربداران جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: در مقطعی که دولت تصمیم به ایجاد استان‌های جدید گرفته است، تشکیل استان خراسان غربی یا سربداران در مهد حاکمیت اولین حکومت شیعی 12 امامی بر اساس موقعیت جغرافیایی و تاریخی و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منحصربه فرد در دیار سربداران با 12 شهر و 6 شهرستان پایه درخواست عموم مردم ولایی این دیار از ریاست جمهوری و دولت مردمی است.

نماینده سبزوار در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود عنوان کرد:نزدیک به 70 هزار معلم مهرآفرین بعد از 12 تا 19 سال تدریس به چه دلیلی باید آزمون ورودی داشته باشند، درخواست موکد داریم که وزیر آموزش و پرورش و رئیس مجلس برای حل این مسئله اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید