236480

درخواست از تامین اجتماعی برای پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان

دنیای معدن: نایب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از تامین اجتماعی خواست تا پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان را تا پایان سال به تاخیر نیندازد

به گزارش دنیای معدن علیرضا حیدری نایب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت:سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری بازنشستگان غیرحداقلی بگیر و معوقات افزایش حقوق بازنشستگان را بیش از آن به تاخیر نیندازد تا لااقل آن قشر زحمکش بقیه ماه های سال را با استرس سپری نکنند.

به گفته حیدری طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی، قانون گذار (دولت، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و ...) نباید مصوبه ای را به تصویب برساند که بازنشسته ای که در بدو برقراری مستمری، حداقلی بگیر بوده است بعد از مدتی به غیرحداقلی بگیر تبدیل شود.

وی ادامه داد:مهمترین اتفاقی که در اختلاف نظرهای اخیر بین دولت، مجلس و نمایندگان جامعه کارگری در خصوص میزان افزایش مستمری ها به وقوع پیوست و آثار آن برای سال های بعدی نیز پابرجا خواهد ماند، تعیین تکلیف نهایی برای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی بود.

حیدری تاکید کرد: تبیین و تفسیر ماده ۹۶ در ماه های اخیر باعث شد تا مستمری بگیران سایر سطوح از این به بعد می توانند امیدوار باشند که دغدغه ای در خصوص افزایش حقوق نداشته باشند./کانال شبکه خبری بازنشستگان

 

دیدگاهتان را بنویسید