233411

افزایش حقوق جدی‌ترین مطالبه بازنشستگان کشوری از دولت است

دنیای معدن- نتایج طرح رضایت‌سنجی هفتگی از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از این است که افزایش حقوق جدی‌ترین مطالبه بازنشستگان کشوری از دولت محسوب می‌شود.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از مهر، نتایج طرح رضایت‌سنجی هفتگی از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، منتهی به هفته سوم اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که خدمات «وام ضروری» با ۸۷ درصد، «گروه انتخاب» با ۸۶ درصد و «صدور گواهی کسر از حقوق» و «وام ازدواج فرزندان» با ۸۳ درصد بیشترین سطح رضایتمندی را به خود اختصاص داده‌اند؛ همچنین «جبران هزینه‌های خسارت درمانی» با ۶۹ درصد کمترین میزان رضایت را در هفته گذشته به خود اختصاص داده که با این وجود حاکی از بهبود نسبی رضایت بازنشستگان نسبت به عدد ۴۰ درصد در هفته پیش از آن دارد.

همچنین بر اساس آمار تجمیعی حاصل از مشارکت تلفنی بیش از پنج هزار و ۲۸۶ نفر در دوره زمانی دی‌ماه سال گذشته تا پایان هفته سوم اردیبهشت ماه، بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری بیشترین میزان رضایت را از خدمت «صدور گواهی کسر از حقوق» (۸۵ درصد)، «خدمات سفر» و «وام ضروری» (۷۹ درصد) اعلام کرده و کمترین میزان رضایت آن‌ها نیز از خدمت «وام پایان نامه فرزندان بازنشستگان یا حمپاد» (۴۰ درصد) بوده است.

بر همین اساس و با دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از آنجایی که رضایتمندی بازنشستگان عزیز در خصوص طرح حمپاد حدود ۴۰ درصد بوده بزودی با هماهنگی با بانک عامل، نتایج تغییرات این طرح اطلاع رسانی شده و فراخوان ثبت‌نام جدید منتشر می‌شود.

نتایج تجمیعی این طرح از ابتدا تاکنون، حاکی از آن است که «استمرار سالانه متناسب‌سازی معادل ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلان هم رتبه» با ۴۰ درصد، «افزایش میزان حقوق» با ۲۷.۴ درصد، «افزایش سطح پوشش تعهدات در حوزه درمان» و «همسان سازی حقوق» با ۷.۶ درصد، «پرداخت به موقع حقوق» با ۵.۹ درصد، «استخدام فرزندان بازنشستگان» با ۴.۱ درصد، «ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان دستگاه‌های اجرایی به بازنشستگان همانند شاغلان» و «رسیدگی به مسکن بازنشستگان» با ۲.۴ درصد، «اعطای کمک‌های رفاهی دستگاه‌های اجرایی به بازنشستگان همانند شاغلان» با ۱.۱ درصد و «پرداخت وام» با کمتر از یک درصد به عنوان مطالبات بازنشستگان و ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری از دولت سیزدهم عنوان شده است.

همچنین در هفته گذشته «افزایش حقوق» با ۳۸.۷ درصد جدی‌ترین مطالبه بازنشستگان کشوری و ذی‌نفعان این صندوق از دولت بوده است.

درصد رضایت کلی بازنشستگان از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در «هفته سوم اردیبهشت ماه» سال جاری ۷۷.۹۴ درصد است که در مقایسه با هفته پیش از آن (۶۷.۸۲ درصد) بیش‌از ۱۰ درصد افزایش یافته است. درصد تجمیعی رضایت بازنشستگان نیز در بازه پنج ماهه ۶۷.۲۲ درصد است.

نظرسنجی تلفنی از بازنشستگان کشوری با هدف اطلاع از مطالبات آنان از دولت و صندوق و همچنین میزان رضایتمندی آنان از طرح‌ها و خدمات صندوق بازنشستگی کشوری توسط دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی این صندوق در قالب نمونه‌گیری تصادفی و به صورت هفتگی انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید