233131

خبر جدید وزیر کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان تصویب شد

دنیای معدن- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیأت امنای تأمین اجتماعی تصویب شد و به زودی در دولت مصوب می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان را متناسب با افزایش حقوق کارگران، مصوب کرده‌ایم، گفت: این افزایش در وزارت کار مصوب شده است و برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال کرده‌ایم.

مقرر است هیأت دولت در جلسات آینده خود این افزایش را بررسی و تصویب کند، این در حالی است که بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی، حدود ۴ میلیون نفر هستند که با احتساب خانواده‌های آنها، ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: نرخ مالیات حقوق و دستمزدهای سال ۱۴۰۱ اعلام شد

اواخر سال گذشته در شورای عالی کار و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی برای سطوح مختلف حقوق‌بگیر بازنشسته، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۰۰ هزار تومان تصویب شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی خود قرار داد که بر این اساس تعداد مستمری‌بگیر اصلی این سازمان ۴ میلیون و ۱۷ هزار نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید