250879

معدن بوکسیت تاش ۲ سال است که فعالیت ندارد/هیچ پروانه‌ای بدون استعلام از محیط زیست صادر نمی‌شود

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه معدن بوکسیت تاش ۲ سال است که فعالیت ندارد، گفت: هیچ پروانه‌ای بدون استعلام از محیط زیست صادر نمی‌شود.

به گزارش دنیای معدن، یادگار احمدی لیوانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروانه این واحد معدنی تمدید نشده است اظهار داشت: بوکسیت تاش دو سال است که فعالیت ندارد و در حال حاضر تنها اقدام این شرکت بازسازی عرصه‌های طبیعی آن منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: تمام صدور مجوزها منوط به استعلام از محیط زیست انجام می‌شود و اگر این استعلام نباشد هیچ مجوزی صادر نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت معادن در منطقه حفاظت شده توران نیز گفت: مواد معدنی مختلفی مانند منگنز، مس، سرب و... در محدوده پارک ملی توران وجود دارد، ولی حتی حق ورود برای اکتشاف در این منطقه نداریم.

احمدی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه هیچ مجوزی ندادیم و مسئولیتی درباره برداشت‌ها نداریم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره طرح توسعه فروسیلیس ایران که در جوار شهر سمنان مستقر است گفت: صدور مجوز پروانه بهره‌برداری برای همه صنایع با نظر محیط زیست انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: هر طرح توسعه صنعتی و معدنی الزام محیط زیستی نیاز دارد و طرح توسعه فروسیلیس نیز از این مهم جدا نیست.

احمدی تصریح کرد: طرح توسعه فروسیلیس بدون داشتن مجوز و الزامات محیط زیستی امکان اجرا شدن ندارد.

وی اضافه کرد: صنایع و واحدهای تولیدی از نظر آلاینده بودن و یا نبودن به طور مستمر از سوی اداره کل محیط زیست رضد می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید