224872

مدیر عامل شرکت تاتا استیل:

روند افزایش قیمت فولاد در مقایسه با 10 سال گذشته ممکن است رشد بیشتری داشته باشد

دنیای معدن: رسانه CNBC: مدیر عامل شرکت تاتا استیل، تی وی نارندران، گفت: بازار فولاد در حال گذر از چندین پیچ مهم است که از جمله آنها می توان به نقش در حال تحول چین در بازار و افزایش هزینه ها اشاره نمود.

به گزارش دنیای معدن، این در حالیست که در هفت یا هشت سال گذشته، متوسط قیمت کلاف نورد گرم فولادی در حدود 400 یا 450 دلار در هر تن بود. او گفت که این رقم احتمالاً در سال های آینده به بالای 600 دلار خواهد رسید.

مدیرعامل این فولادساز بزرگ هندی هفته گذشته در گفتگو با CNBC اظهار داشت: قیمت فولاد در سال های آینده می تواند "بسیار بالاتر" در مقایسه با سطوح اخیر باشد.

تی وی نارندران، مدیر ارشد اجرایی تاتا استیل، ، در روز جمعه در یک گفتگوی تصویری گفت که در 7 یا 8 سال گذشته، متوسط قیمت کلاف فولادی نورد گرم حدود 400 یا 450 دلار در هر تن متریک بوده است.

او پیش بینی کرد که میانگین قیمت بلندمدت در سال های آینده به احتمال زیاد به بیش از 600 دلار خواهد رسید. او افزود که در روز جمعه قیمت ها در چین 750 دلار و در آسیای جنوب شرقی بالغ بر 850 دلار بوده است.

وی در ادامه افزود: من انتظار دارم که قیمت در آن فضا و آن محدوده باشد و البته در نوسان خواهد بود، اما در سطحی بالاتر از آنچه در گذشته دیده‌ایم نوسان خواهد داشت.

نارندران توضیح داد که بازار فولاد دچار تغییرات متعددی از جمله افزایش هزینه ها و نقش در حال تحول چین در بازار شده است. این بازار در 10 سال گذشته تحت سلطه صادرات چین بوده است، اما اکنون، ثبات بسیار بیشتری در تجارت جهانی فولاد حکم فرما است.

نارندران گفت که چین در اوج دوران خود، فولاد بیشتری نسبت به کل تولید هند صادر کرد. وی افزود: از آن زمان تا کنون، صادرات فولاد چین به نصف کاهش یافته و به حدود 60 میلیون تن در سال رسیده است و ممکن است با اقدامات این کشور در راستای اهداف انتشار کربن صفر، این میزان کاهش بیشتری یابد.

نارندران تصریح کرد: برای اولین بار در چند سال‌ گذشته، تقاضای فولاد در بازار توسط چین هدایت نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: انجمن جهانی فولاد انتظار دارد رشد مصرف فولاد در سال جاری از کشورهایی غیر از چین حاصل شود.

او افزود: با سرمایه‌گذاری جهان غرب برروی زیرساخت‌های خود، این امر برای تقاضای فولاد بسیار مثبت خواهد بود. هفته گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه زیرساختی بیش از هزار میلیارد دلاری را امضا کرد.

 

از نظر عرضه، هزینه های تولید به دلیل قیمت زغال سنگ، در "سطوح تاریخی و بالا" قرار دارد. او خاطرنشان کرد، با این حال، قیمت سنگ آهن ضعیف شده و باید در دراز مدت بین 100 تا 120 دلار در هر تن معامله شود.

وی گفت که قیمت فولاد همچنین ممکن است با افزایش هزینه های انتشار کربن در اروپا افزایش یابد. من انتظار دارم که قیمت فولاد را در سطحی بسیار بالاتر از آنچه در 10 سال گذشته شاهد بودیم، طی 10 سال آینده ببینیم.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید