239711

رویکرد معنادار تجلی به فلزات آینده

دنیای معدن: شرکت پروژه محور تجلی با نگاهی بلند مدت، ورود به حوزه عناصر نادر خاکی را کلید زده است. آینده ای که از آن عناصر نادر خاکی است و بازاری که در اختیار دارند می تواند نوید بخش اتفاقات خوبی برای تجلی باشد که از امروز برای تصاحب بازار خود را آماده کرده است.

به گزارش دنیای معدن، پس از جنگ تجاری میان آمریکا و چین بسیاری از سرمایه گذاران با نگاه جدیدی وارد حوزه کامودیتی ها شدند. هرچند امریکا با وضع تعرفه برای واردات آلومینیوم و فولاد توانست چین را تحت فشار قرار دهد اما در مقابل عرضه عناصر نادر خاکی که از عناصر استراتژیک و پر کاربرد در صنایع مهم محسوب می شوند می توانست از سوی چین برای اعمال فشار بیشتر به امریکا، مورد استفاده قرار بگیرد.

در کنار این موضوع نگاه به آینده نشان می دهد صنایع به سمتی خواهند رفت که کاربرد عناصر نادر خاکی در آنها بیشتر شده و با توجه به ارزش بسیار بالای آنها می تواند درآمدزایی خوبی برای شرکت های فعال در این حوزه به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال ذخایر مونازیت می تواند عناصر نادر خاکی را به همراه داشته باشد که استحصال آنها بسیار ارزشمند است.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با نگاهی جدید، ورود به حوزه عناصر نادر خاکی و در کنار آن لیتیم را در دستور کار خود قرار داده است.

بازار آینده لیتیوم با توجه به توسعه تولید خودروهای برقی باعث می شود تا سرمایه گذاری تجلی در این حوزه سرمایه گذاری سوددهی باشد.

در حوزه عناصر نادر خاکی نیز به خوبی وضعیت آینده قابل پیش بینی است، سهامدارانی که با نگاهی بلند مدت به سراغ مشارکت در برنامه های تجلی رفته اند می تواند با خیالی آسوده در این زمینه برنامه ریزی کنند.

اکتشاف در این حوزه جزو برنامه های تجلی قرار گرفته است تا بتواند از فرصت پیش رو بهترین استفاده را داشته باشد. این موضوع به خوبی نشان می دهد تجلی با رصد لحظه ای بازار به سراغ سرمایه گذاری می رود.

نگاهی به بازار پیش رو و میزان تقاضایی که در انتظار بازار کامودیتی هاست، نشان می دهد شاید امروز سرمایه گذاری در صنعت فولاد آن طور که سال ها قبل با سوددهی همراه بود، نباشد. تغییر کاربری برخی فلزات و افزایش مصرف برخی دیگر نشان می دهد، امروز به مرحله گذار از فولاد رسیده ایم. البته فراموش نکنیم در صنعت فولاد نیز باید سرمایه گذاری به سمت فولادهای خاص رفته تا ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد.

اما امروز تصمیم تجلی آن است که به حوزه هایی ورود پیدا کند که آینده از آن آنها باشد و سود دهی خوبی را نصیب سهامداران خود کند.

بی تردید در سال های پیش رو شرکتی موفق خواهد بود که بتواند به حوزه های سودده و با متقاضی بیشتر ورود داشته باشد. اما با توجه به اینکه فعالیت های معدنی فعالیتی بلند مدت محسوب می شود، از امروز باید برای سال های آینده برنامه ریزی داشت در غیر این صورت بازار آینده را به رقبا واگذار کرده ایم.

از آنجایی که تجلی یک شرکت پروژه محور است باید با دقت و حساسیت بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کند. ورود به حوزه عناصر نادر خاکی نشان می دهد این حساسیت در مجموعه تجلی وجود دارد و اقدامات با مطالعات کارشناسی و رصد بازار انجام می شود.

درواقع تجلی به دنبال فلزات آینده است و با رویکردی متفاوت از دیگر شرکت های خصوصی در ایران مسیر خود را مشخص کرده است. همین موضوع می تواند تجلی را متفاوت تر از دیگر شرکت ها کرده و سهامداران بیشتری را جذب این مجموعه کند.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید