237549

یادواره شهدای شهرستان های مهر و لامرد

تلاش برای راه اندازی فاز دوم کارخانه آلومینیوم جنوب

دنیای معدن-رییس مجلس: مسائل آلومینیوم جنوب را به نحوی حل کنیم که فاز دوم آن راه اندازی ، همچنین مشکل جاده فعلی لامرد با کمک مجلس و دولت حل شود.

به گزارش دنیای معدن، رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره سرداران شهید شهرستان های لامرد و مهر گفت: اکنون در حال جنگ نابرابر اقتصادی و فرهنگی هستیم که اگر با همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس بایستیم و پیش برویم اساس کار خود را در جامعه گذاشته ایم.

قالیباف اضافه کرد: امروز دشمن تلاش می کند مردم را در مقابل هم قرار دهد، کارآمدی نظام را زیر سوال ببرد و فاصله امام و امت را زیاد کند لذا باید در مقابل آن ها با روش و نوع نگاه درست بایستیم.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: ما باید بر کارآمدی نظام و کارآمد شدن نظام همت و در این مسیر به درستی حرکت کنیم.

وی گفت: کارآمدی یعنی ما بر پیله ناکارآمدیِ انباشته شده غلبه کنیم که به وضوح آن را می بینیم که در تار و پود دیوان سالاری ما چگونه ضعف ایجاد کرده است و دشمن بر آن ها سوار شده و مشکلاتی ایجاد می کند.

قالیباف ادامه داد: ما می توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم، اما نیازمند آن هستیم که همه همت کنیم و پای کار باشیم.

وی تأکید کرد: امروز اگر مدعی دلسوزی برای کشور، وطن، انقلاب و آینده هستیم و می خواهیم بگوییم خدمتگزار مردم، سربازان خوب وطن و بسیجیان و سربازان خوب و وفادار به رهبر معظم انقلاب و خون شهدا هستیم، فقط باید یک کار انجام دهیم و آن هم کارآمدی دین در اداره جامعه است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می خواهیم همه ارزش های انقلاب باقی بماند و نظریه سیاسی امام به معنای اصل نظام مبتنی بر ولایت فقیه باقی بماند، باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان گفت: اگر دغدغه کشور، مردم، دین و عزت مسلمین را دارید باید در این مسیر حرکت کنید و این ها به حرف نیست، به عمل است و نماد رضایت باید در یکایک مردم تبلور پیدا کند، رضایت مردم در نهایت رضایت خداوند تبارک و تعالی را به دنبال دارد. مسئولین هرچه اختیار بیشتری دارند باید بیشتر پاسخگو باشند و وظیفه بیشتری برعهده بگیرند.

وی با اشاره به بازدید ها و بررسی برخی مشکلات در شهرستان های لامرد و مهر، گفت: در نظر داریم برخی موضوعات که در برنامه دولت و از سال های قبل وجود دارد در برنامه هفتم لحاظ کنیم، مسائل آلومینیوم جنوب را به نحوی حل کنیم که فاز دوم آن راه اندازی شود، همچنین مشکل جاده فعلی لامرد با کمک مجلس و دولت حل شود، حل مجموعه مشکلات برای افزایش ظرفیت کار، اشتغال و بهبود اقتصاد منطقه نیز مدنظر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل بحران آب که به اولویت کشور های دنیا تبدیل شده است، مدنظر قرار دارد و انتقال آب به سمت مرکز و شمال استان از قبل مدنظر بود، امروز تلاش شد بخشی از مشکلات رفع و تصمیم گیری ها و تسهیل گری ها انجام شود تا کار برای تأمین آب شرب و صنعت با سرعت پیش برود.

در نخستین یادواره سرداران شهید شهرستان های لامرد و مهر که با حضور استاندار فارس، امام جمعه لامرد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان فارس، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، از خانواده های شهدا و ایثارگر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی قدردانی و تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید