235606

استاندار خراسان شمالی:

مشکلات معدن آلبلاغ برطرف شد/ مذاکره با ایمیدرو برای بهره‌برداری

دنیای معدن-استاندار خراسان شمالی با اشاره به برخی مشکلات در معدن آلبلاغ گفت: مشکلات این معدن برطرف برطرف شد و برای بهره‌برداری با ایمیدور مذاکراتی داشته‌ایم.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا حسین‌نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره آخرین وضعیت معدن اظهار داشت: بحمدالله مشکلات این معدن برطرف شده و برای بهره‌برداری با ایمیدور مذاکراتی داشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه گره معدن آلبلاغ باز شد و به زودی شاهد خبرهای خوبی از این معدن خواهیم بود، تصریح کرد:  در معادن با حجم بالا ایمیدرو ورود می‌کند و با توجه به اینکه معدن آلبلاغ از گذشته بوده و پروانه اولیه نیز صادر شده بود‌ برای بهره‌برداری با ایمیدور مذاکراتی داشته‌ایم.

معدن آلبلاغ در اسفراین از جمله ذخایر بسیار استراتژیک سرب و روی استان خراسان شمالی است که به گفته کارشناسان تا کنون حدود 600 میلیارد تومان برداشت غیرمجاز از آن انجام شده است.

در 4 سال گذشته و با حضور برداشت کنندگان غیرمجاز، هیچ نظارتی بر برداشت‌ها صورت نگرفته و به دلیل نا امن بودن منطقه تا کنون 8 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید