235491

موضوع آلایندگی معدن سرب و روی زه آباد پیگیری شد

دنیای معدن: رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: درخواست تعطیلی معدن سرب و روی زه آباد به دادستان داده شده است.

به گزارش دنیای معدن،  زارعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بعد از سال ۹۹ برای آلایندگی‌ها معدن سرب و روی زه آباد پیگیری‌های قضایی انجام و حتی دستور تعطیلی واحد داده شد.

به گفته وی جلسه اقتصاد مقاومتی باهدف جلوگیری از تعطیلی تشکیل شد و چند مصوبه داشت که یکی از مصوبات بر این بود که محیط زیست با یک مقام قضایی از این معدن بازدید کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان گفت: این بازدید انجام و موارد احصا وبه واحد ابلاغ شد تا در یک برنامه زمان بندی مشکلات بر طرف شود.

زارعی می گوید قسمت فرآوری این واحد مجوزی از اداره محیط زیست نگرفته است که محیط زیست ۵ بند را اعلام کرد که مهمترین قسمت ان گزارش ارزیابی محیط زیستی بود.

وی می گوید: گزارش ارزیابی انتقال قسمت فرآوری واحد به مکان دیگر را رد کرد و یک روش جدید پیشنهاد داد تا با استفاده از تیکنر و صافی چکنده آلودگی به بخش رودخانه و خاک را نداشته باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان گفت: در جلسه‌ای با مسئولان واحد مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۰ بحث تغییر فرآیند انجام شود که مسئولان زمان یک تا دوساله را خواستند که با این موضوع موافقت نشد.

به گفته زارعی از چشمه‌ها و خاک سد نمونه برداری و آلودگی آن اعلام که به منظور آلودگی خاک ۳۰۰ میلیون تومان جریمه هم صادر شد.

وی گفت: در خرداد امسال درخواست تعطیلی را از دادستان داشتیم و تا انجام شرایط از سوی واحد بر این موضوع اصرار داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید