233475

به طور متوسط هر ۳۰ سال ظرفیت تولید معادن ۱۰ برابر شده است

دنیای معدن- دبیر علمی اولین همایش بوکسیت، آلومینیا، آلومینیوم و توسعه پایدار گفت: به طور متوسط هر ۳۰ سال ظرفیت تولید معادن در جهان ۱۰ برابر شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمد عطایی در مراسم افتتاحیه اولین همایش بوکسیت،الومینا،آلومینیوم و  توسعه پایدار افزود: نرخ تولید معادن در سال ۲۰۳۰ روزانه بیش از یک میلیون تن خواهد رسید و حفظ محیط زیست در این شرایط برای بشر ضرورت بسیار مهم است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تن باطله بر اثر فعالیت های معدنکاری تولید شود و باید در این مرحله بتوانیم به طرف معدنکاری سبز در توسعه پایدار برسیم.

 وی اظهار داشت: هر چند که اشتغال، درآمد ، تولید و  ساختمان سازی از پیامدهای مثبت معدنکاری است  اما از بین رفتن طبیعت، جنگل ها، از بین رفتن منابع آب، فرسایش خاک، آلودگی هوا از مهمترین مسائل منفی معدنکاری است.

 وی اظهار داشت: روز به روز  جمعیت جهان افزایش پیدا می‌کند و استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته بر اساس نیازهای بشر بیش از پیش رشد می کند.

 وی با بیان امروز دغدغه توسعه پایدار حفظ محیط زیست است گفت: در مفاهیم توسعه پایدار و اقتصاد، محیط زیست و اجتماع فصل مشترکی هستند و توسعه پایدار و دستیابی به اهداف اقتصادی برای حفظ ذخایر معدنی در دنیا برای نسل آینده باید مورد توجه جدی قرار گیرد وی گفت: هر فرد در طول عمر خود ۱۳۴۳ تن مواد معدنی مصرف می‌کند و هر فرد سالانه به ۱۷ تن مواد معدنی نیاز دارد لذا در این جایگاه برای آینده سعادتمند بشر و حفظ محیط زیست باید برنامه ریزی های مناسبی ارائه شود.

 وی اظهار داشت: معدنکاری و توسعه پایدار به فن آوری، استخراج، آماده سازی نیاز دارد اما در این مرحله به محیط زیست ممکن است لطمه اساسی وارد شود.

WhatsApp Image 2022-05-17 at 10.26.13 AM

 

دیدگاهتان را بنویسید